April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۱۸۹۲
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
0
نرخ تورم کره جنوبی در فوریه ۲۰۱۹ به ۰.۵ درصد رسید.
پول‌نیوز - تورم ۱۲ ماهه منتهی به ماه فوریه کره جنوبی به تنها ۰.۵ درصد رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۰.۳ درصد کاهش یافته است و پایین‌ترین سطح تورم ثبت شده این کشور در طول ۲.۵ سال اخیر به شمار می‌رود.

تورم کره جنوبی 0.5 درصد شد!

کاهش شدید قیمت مواد غذایی و هزینه‌های حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش نرخ تورم کره جنوبی عنوان شده است.

بالاترین نرخ تورم در بخش‌های مختلف مربوط به تورم بخش لوازم منزل با تورم ۳.۲ درصدی بوده است و پس از این بخش، هتل‌داری و رستوران با تورم ۲.۸ درصدی و نوشیدنی با تورم ۲.۶ درصدی قرار داشته‌اند.

از طرف دیگر نرخ تورم حمل و نقل با منفی ۴.۲ درصد و مواد غذایی با منفی ۳.۲ درصد، بیشترین نقش را در کاهش تورم داشته‌اند. تورم بخش ارتباطات و بهداشت و درمان نیز منفی و به ترتیب معادل منفی ۲.۳ و منفی ۰.۹ درصد عنوان شده است.

بانک مرکزی کره جنوبی هفته پیش اعلام کرده بود با تداوم روند کاهشی کنونی، رسیدن به نرخ تورم صفر درصدی نیز چندان دور از انتظار نیست.

به گفته مرکز آمار این کشور، نرخ تورم استاندارد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که تغییرات قیمتی کالاهای انرژی و کشاورزی را در نظر نمی‌گیرد، در ۱۲ ماه منتهی به ماه فوریه ۲۰۱۹ در این کشور ۱.۱ درصد بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: