پول نیوز؛ سمیه علی
اصغری- مرکز برند فاینانس به مانند دوره های گذشته اقدام به انتشار گزارش 500 برند
برتر جهان در سال 2019 کرده است. شاخص اصلی در تهیه این گزارش "ارزش
مالی" برندهای مطرح جهانی است و نکته قابل توجه درباره این دروه به حضور
قدرتمند چینی ها مربوط می شود که مجموعا 19 درصد از کل ارزش برندهای حاضر در رده
بندی را به خود اختصاص داده اند. بر این اساس ارزش برندهای چینی به
1.3 تریلیون دلار افزایش یافته و این برای نخستین بار در گزارش 500 برند ارزشمند
جهانی برند فاینانس است که رکورد 1 تریلون دلار شکسته می شود.
گفتنی است برند
فاینانس یکی از شرکت های مطرح بین المللی در زمینه مشاوره، ارائه خدمات مالی و
مطالعات بازار است که فعالیت خود را از سال 19996 در شهر لندن(انگلیس) آغاز کرده
است. این مرکز مستقل پیوسته گزارش های آماری قابل اعتمادی را منتشر می کند که اساس
مطالعات و بررسی های اقتصادی در سراسر جهان قرار می گیرد. بخش ویژه ای از فعالیت
های این مرکز بر مطالعات برند و برندسازی متمرکز است و اساسا شهرت آن نیز به همین
مقوله باز می گردد. ارائه راهکاری هایی برای افزایش ارزش برند و مدیریت موثر در
هدایت برندها بخشی از مهمترین فعالیت های برندفاینانس را تشکیل داده است.
مرکز مذکور در سال 2010 موفق
به کسب گواهینامه ایزو10668 شده است که این استاندارد بین المللی تعیین کننده
الزاماتی درباره رویهها و روشهای اندازه گیری ارزش مادی برندها می شود. از این رو
رده بندی های ارائه شده توسط برند فاینانس بیانگر سطح توانایی برندهای برتر جهان
در حوزه های مختلف خواهد بود.
تنسنت
حوزه: فناوری
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 21
ارزش برند در سال 2019:
49.701 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 21.9+ درصد
وی چت
حوزه: فناوری
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 20
ارزش برند در سال 2019:
50.707 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 126.2+ درصد
بانک چین
حوزه: بانکداری
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 19
ارزش برند در سال 2019:
50.990 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 22.1+ درصد
استیت گرید
حوزه: شرکت برق دولتی چین
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 18
ارزش برند در سال 2019:
51.292 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 25.3+ درصد
بانک کشاورزی چین
حوزه: بانکداری
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 16
ارزش برند در سال 2019:
55.040 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 47.5+ درصد
چایناموبایل
حوزه: ارتباطات
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 15
ارزش برند در سال 2019:
55.670 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 4.6+ درصد
پینگ آن
حوزه: بیمه
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 14
ارزش برند در سال 2019:
57.626 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 76.7+ درصد
هوآوی
حوزه: فناوری
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 12
ارزش برند در سال 2019:
62.278 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 63.7+ درصد
بانک سازندگی چین
حوزه: بانکداری
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 10
ارزش برند در سال 2019:
69.742 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 22.8+ درصد
بانک صنعتی و بازرگانی چین
حوزه: بانکداری
رتبه در لیست 500 برند برتر جهان: 8
ارزش برند در سال 2019:
79.823 میلیارد دلار
شاخص تغییرات ارزش: 34.9+ درصد