April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۲۸۶۱
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
0
بر اساس توافقنامه گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان، از ابتدای ژوئن (۱۰ خرداد ۹۸) فرآیند ترانزیت کالا میان دو کشور الکترونیکی می‌شود که با این اقدام، اسناد کاغذی ترانزیت میان گمرکات ایران و آذربایجان حذف و اطلاعات به صورت الکترونیک مبادله خواهد شد.
ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان الکترونیکی می‌شودپول‌نیوز - طی توافقنامه اجرای پروژه تیر الکترونیک ( e-TIR) میان ایران و جمهوری آذربایجان توسط رئیس کل گمرک ایران و رئیس کمیته دولتی گمرک آذربایجان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در باکو امضا شد، جمهوری اسلامی ایران پیشگام در اجرای تیر الکترونیک (e_TIR) در بین ۷۶ کشور عضو کنوانسیون تیر است.

اولین پروژه تیر الکترونیک ابتدا میان گمرکات ایران و ترکیه در سال ۱۳۹۵ اجرایی شد و با امضای این توافقنامه دومین پروژه الکترونیکی شدن تیر در بین کشورهای عضو کنوانسیون تیر میان ایران و جمهوری آذربایجان پیاده سازی و اجرایی خواهد شد.

طبق اعلام گمرک، قرار است برنامه جدید گمرکات ایران و آذربایجان برای رونق تجارت در کریدور شمال - جنوب نیز مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این دیدار، رئیس گمرک ایران، ایجاد دروازه مشترک مرزی و تسریع در تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک ایران و آذربایجان جهت کاهش توقف مرزی را خواستار شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: