کد خبر: ۳۰۵۱۷۹
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
0
به نقل از رویترز؛ فشار آمریکا برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر باعث افزایش چشمگیر قیمت بازارهای نفت خام در کوتاه‌مدت خواهد شد، اما بعید است که بتواند تاثیر زیادی بر قیمت آن در بلند مدت داشته باشد.
پول‌نیوز - واشنگتن دیروز 2اردیبهشت معادل 22 آوریل پایان معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را اعلام کرد و گفت دیگر هیچ معافیتی در این زمینه به کشورهای دیگر نخواهد داد و بیان کرد اگر کشور ها خرید نفت ایران را از 1 ماه مه متوقف نکنند با تحریم‌ مواجه می شوند.

پایان تحریم های ایران؛ افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت

بارکلِیز، بانک سرمایه گذاری بریتانیایی، در این رابطه گفت این اعلامیه خطر ریسک مادی را افزایش می دهد به این معنی که میانگین قیمت پیشنهادی نفت برنت در سال جاری 70$ در هر بشکه در مقایسه با میانگین سالیانه 65$ به ازای هر بشکه بشود. اما این افزایش قیمت، بلند مدت نیست.

در حالی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی و دیگر کشور های همبسته ی سازمان اُپک به احتمال زیاد این شکاف در عرضه ایجاد شده در پی تحریم های شدیدتر ایالات متحده را پر خواهد کرد. این بانک انتظار دارد تا ریاض تولید سال گذشته را در سال جاری تنظیم و جبران کند.

بارکلیز همچنین اضافه کرد این حرکت آمریکا خطر درگیری را بر سر  تنگه استراتژیک هرمز در خاورمیانه افزایش خواهد داد و ممکن است باعث بسته شدن این تنگه شود.

این بانک همچنین در ادامه واکنش بزرگترین مشتریان نفت ایران، چین و هند را، مهم خواند زیرا هر دوی آن ها می توانند به طور کامل برداشت خود را از منابع خاورمیانه داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: