May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۷۲۸۲
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
0
رئیس بانک مرکزی گفت: عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند ولی نتوانستند.
پول‌نیوز - عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت افزایش نرخ ارز از 11 هزار تومان به ۱۴ هزارتومان در زمان ریاست وی اظهار کرد: نرخ ارز تابع متغیرهای اقتصادی و سیاسی است. از بابت اقتصادی ما می‌دانیم وضع چگونه است. ذخایر ارزی و اسکناس ما بهتر شده، ولی متغیرهای سیاسی تاثیر می‌گذارد که مبنای اقتصادی ندارد.

رییس بانک مرکزی : می خواستند نرخ ارز را افزایش دهند؛ نتوانستند

وی در همین راستا ادامه داد: روزی شایعه می‌کنند قرار است جنگ یا مذاکره شود و عده‌ای از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند تا نرخ را بالا و پایین کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: گفته‌ام که مردم نباید با توجه به این متغیرها به ارز نگاه کنند.

همتی گفت: عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند، ولی نتوانستند.

وی تاکید کرد: می‌گویم که مردم روی ارز سرمایه‌گذاری نکنند و نرخ موجود نرخ مدنظر ما نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: