پول نیوز؛ سمیه علی اصغری-
سان سیلک یکی از برندهای مطرح
جهانی در زمینه تولید محصولات مراقبت از مو است که سابقه آن به 1954 میلادی باز می
گردد. این برند اولین بار در کشور انگلیس ثبت شد و هم اکنون در اکثر کشورهای جهان
حضوری فعال دارد. سان سیلک پرفروش ترین یا بهتر بگوئیم شماره یک بازار در کشورهای
مالزی، برزیل، فیلیپین، آرژانتین، بولیوی، سریلانکا، پاکستان، اندونزی و تایلند
است. سان سیلک هم اکنون در
مالکیت گروه بزرگ یونیلیور
قرار دارد.
این برند محصولات خود را در کشورهای آمریکای لاتین که به
زبان اسپانیایی صحبت می کنند با نام سِدال، در برزیل با نام سِدا، در ترکیه الیدور و
در چین با نام هزلین نیز ارائه می کند.
همانطور که اشاره شد این برند در سال 1954 در انگلیس فعالیت
خود را آغاز کرد و 5 سال بعد یعنی در 1959 محصولات خود را به 18 کشور جهان صادر می
کرد. ویژگی مهم شامپوهای سان سیلک که موجب موفقیت آن شده بود شامل یک شوینده
مایع(شامپو) با حذف کمتر چربی های طبیعی
مو و همچنین ارائه یک شامپو ویژه برای موهای خشک در سال 1956 بود.
این برند از همان ابتدا بدنبال آن بود تا با استفاده از
خلاقیت ها، مسیر پیشرفت را برای خود کوتاه تر کند از این رو در سال 1958 یک تیوپ
شفاف پلاستیکی را برای شامپوهای خود تولید کرد که در سایز بزرگ نیز ارائه شد. این
محصول هم به دلیل نوع بسته بندی بسیار جذاب به نظر می رسد و هم آنکه اندازه بزرگ(حجم
بالای محتویات تیوب) آن یک قیمت رقابتی را برای مصرف کننده ایجاد کرده بود.
در سال 1960 سان سیلک یک شامپو تقویتی را نیز وارد خانواده
محصولات خود کرد که این مورد هم به شدت مورد توجه بازار قرار گرفت. سان سیلک اثر
مهمی در رواج و محبوبیت شامپوی مایع در جهان داشته است.
در سال 1962 سان سیلک انواع شامپو برای موهای مختلف را در
خانواده تولیدات خود داشت. در سال 1966 اداره کنندگان کمپانی تغییرات مهمی در
فرمول محصولات خود ایجاد کرده و روغن زیتون تبدیل به یکی از مواد اولیه اصلی در
همه محصولات سان سیلک شد.
در سال 1964 برای اولین بار اسپری موی سان سیلک روانه بازار
شد. این محصول موجب حالت گیری مناسب موها شده و براحتی توسط آب شسته می شد. در سال
1969 سان سیلک بطری های پلاستیکی جدیدی را برای محصولات خود در نظر گرفت که حجم
آنها نسبت به مدل قبلی افزایش یافته بود اما با همان قیمت قبل عرضه می شد، این
اقدام اقبال بالای بازار جهانی برای برند مذکور را به همراه داشت.
در اوایل دهه 70 میلادی، محصولات سان سیلک در 27 کشور حضور
فعال داشت و تبدیل به یکی از قابل اعتمادترین برندهای جهان در زمینه محصولات
مراقبت از مو شده بود. در سال 1971 اولین نرم کننده با سه مدل مختلف برای موهای
خشک، معمولی و چرب رونمایی شد. در سال 1973 لوسیون تقویت کننده مو نیز با برند
کمپانی روانه بازار شد.
در سال 1975 سان سیلک تبدیل به بزرگترین برند در زمینه
مراقبت مو با فروش 1 میلیون بسته در هر هفته شد. در سال 1985 موس های حالت دهنده
مو نیز به کاتالوگ فروش کمپانی اضافه شد. نوار موفقیت های سان سیلک ادامه داشت و
در سال 1993 گروه جدیدی از شامپو و نرم کننده به محصولات این برند اضافه شد با
تمرکز ویژه به نیازهای بانوان که این ایده بازهم در بازار عملکرد موفقی داشت. در
سال 2001 سان سیلک با محصولات ویژه موهای تیره بطور تخصصی وارد بازارهای آسیایی شد
تا این بخش را هم در کنترل خود داشته باشد.
سان سیلک علاوه بر کیفیت بالا دو اصل مهم را همواره در
تجارت مدنظر قرار داده است که اول توجه به اصل خلاقیت و دوم ارائه محصولات با قیمت
رقابتی است. شاید شما هم یکی از مشتریان شامپوها با بسته بندی بزرگ سان سیلک
باشید، محصولی که کیفیت بالا را با یک قیمت ایده آل در اختیار شما قرار داده است.