April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۹۳۶۵
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
0
معاون اول رئیس جمهوری گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید تعلل و سستی به خود راه دهیم و باید با جدیت در این مسیر گام برداریم و در عین حال از عملکرد نظام در امر مبارزه با فساد قاطعانه دفاع کنیم.
به گزارش پول نیوز به نقل از ایرنا محسن صالحی نیا روز سه شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همدان اظهار داشت: بازفعال سازی این تعداد واحد تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل و راکد و همچنین ارتقای ظرفیت تولید چهار هزار واحد صنعتی از سیاست‌های دولت در سال رونق تولید است.

معاون وزیر صمت: 2 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید باز می گردند

وی اضافه کرد: اگر چه این واحدها بیشتر از نوع صنایع کوچک و متوسط هستند اما سهم قابل توجهی در اشتغال و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و نیازمند توسعه و تقویت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به وجود ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور گفت: ۴۴ هزار واحد تولیدی در این مناطق با ظرفیت‌های متفاوت از ۳۰ تا ۷۰ درصد فعالیت دارند.

صالحی نیا با تاکید بر عزم و اراده دولت برای گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: برخی از این واحدها در زمینه زیرساخت و برخی دیگر مشکلات بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی دارند که نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

معاون وزیر صمت: 2 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید باز می گردند

وی به تدوین برنامه‌های جدیدی در وزارت صمت برای حمایت از صنایع اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی در این باره پیش بینی شده که بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته ۵۰ درصد در قالب سرمایه در گردش، ۳۰ درصد برای نوسازی واحدها و ۲۰ درصد برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر صمت یادآوری کرد: در این راستا با ۱۰ بانک عامل قرارداد منعقد شده و صنایع متقاضی استفاده از این تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب می‌توانند از تسهیلات بهره مند شوند.

صالحی نیا با بیان اینکه ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان در حال بهره برداری است گفت: این امر نشان از موفقیت استان در جذب سرمایه گذار است و باید با مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی برای رونق بخشیدن به شهرک‌های صنعتی تلاش کنیم.

وی توانمندی و استعداد همدان را در زمینه معادن و کشاورزی بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: به دور از هر گونه شعار زدگی برای توسعه صنایع در این زمینه‌ها کمک می‌کنیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: