کد خبر: ۳۰۹۴۶۴
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
0
بعد از معرفی نسل جدید کوپهٔ کانتیننتال GT در سال 2017 و سپس نسخهٔ کابریولت آن در سال 2018، حالا بنتلی همان‌طور که وعده داده بود درنهایت پرده‌ها را از چهرهٔ نسل جدید برادر چهاردر کانتیننتال یعنی فلاینگ اسپار هم کنار زده است.
پول‌نیوز - بعد از معرفی نسل جدید کوپهٔ کانتیننتال GT در سال 2017 و سپس نسخهٔ کابریولت آن در سال 2018، حالا بنتلی همان‌طور که وعده داده بود درنهایت پرده‌ها را از چهرهٔ نسل جدید برادر چهاردر کانتیننتال یعنی فلاینگ اسپار هم کنار زده است. نسل سوم فلاینگ اسپار که به‌طور کامل از نو طراحی و به تکنولوژی‌های ارتقاءیافته مجهز شده است، برای کسانی ساخته شده که خواهان خودرویی لوکس‌تر و باظرافت‌تر از آئودی A8 بوده و مایل به پرداخت مبلغی بیشتر برای داشتن یک سدان فول سایز لوکس هستند.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

در ظاهر اما طراحی فلاینگ اسپار جدید چندان تغییر نکرده و بیشتر شبیه به نسخه‌ای تکامل‌یافته از نسل قبلی به نظر می‌رسد تا خودرویی کاملاً جدید. بااین‌حال، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دید که این سدان لوکس لباسی مشابه نسل جدید کانتیننتال را بر تن کرده است. در همین حال، هرچند ممکن است فلاینگ اسپار جدید شباهت زیادی به نسل قبلی خود داشته باشد اما بنتلی طراحی آن‌را کاملاً جدید می‌داند که به لطف خطوط عضلانی که در طول خودرو کشیده شده، در جاده‌ها بیشتر جلب‌توجه می‌کند.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

نسل سوم فلاینگ اسپار در طول تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته و تنها 5 میلی‌متر کشیده‌تر شده است اما فاصلهٔ محوری آن با افزایش قابل‌توجه 130 میلی‌متری به 3,195 میلی‌متر رسیده که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. این افزایش فاصلهٔ محوری بر طراحی بیرونی خودرو هم تأثیر گذاشته و حالا فلاینگ اسپار قدرتمندتر و عضلانی‌تر به نظر می‌رسد. نسل جدید این سدان لوکس به‌صورت استاندارد به رینگ‌های 21 اینچی جدیدی مجهز شده درحالی‌که مولینر نیز دو سری رینگ 22 اینچی را به‌عنوان آپشن برای آن تدارک دیده است. بنتلی برای این خودرو 17 رنگ بیرونی مختلف را هم در نظر گرفته است.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

به‌عنوان نگاهی به گذشته، بنتلی برای فلاینگ اسپار جدید دقیقاً مثل کانتیننتال فلاینگ اسپار سال 1957 جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی را در نظر گرفته است درحالی‌که برای اولین بار در فلاینگ اسپار، لوگوی B پرندهٔ بنتلی قابلیت جمع شدن پیدا کرده است. این لوگو حتی به چراغ هم مجهز شده و هنگامی‌که راننده به خودرو نزدیک شود روشن خواهد شد. علاوه بر این، نسل جدید سدان لوکس بنتلی به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED ماتریکس با طرح کریستالی و تریم کرومی مجهز شده تا حتی وقتی چراغ‌ها خاموش هستند هم درخشش داشته باشند. در همین حال، در چراغ‌های LED عقب هم امضای B بنتلی کار شده است.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

بدون شک می‌توان کابین فلاینگ اسپار جدید را یک کانتیننتال با دو در اضافه و بخش عقبی بزرگ‌تر دانست چراکه داشبورد آن تقریباً به‌طور کامل با برادر کوپه‌اش یکسان است و در اینجا هم همان کنترلر دوار روی کنسول مرکزی با صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. این نمایشگر می‌تواند توسط پوششی کاملاً مخفی شود. علاوه بر این، برای کسانی که خواهان نمایی قدیمی هستند، در پانل چرخشی این قسمت بخشی با سه نشانگر آنالوگ دایره‌ای شامل کرنومتر، قطب‌نما و دماسنج نیز تعبیه شده است. ازجملهٔ ویژگی‌های مدرن کابین این سدان لوکس هم می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی HD صفحه‌نمایش لمسی عقب با کنترل از راه دور و سقف پانورامیک شیشه‌ای اشاره کرد که در کل سقف کشیده شده است.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

بدیهی است که برای کابین فلاینگ اسپار جدید چندین تریم مختلف مثل چوب و مشکی پیانو قابل سفارش است درحالی‌که پانزده رنگ مختلف هم برای صندلی‌های آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، برای اولین بار در صنعت خودروسازی روی درهای فلاینگ اسپار جدید قسمتی چرمی با طرح الماس شکل سه‌بعدی کار شده است. سیستم صوتی استاندارد خودرو نیز به‌صورت استاندارد مجهز به 10 بلندگو است اما امکان ارتقاء آن به سیستم 1500 واتی Bang & Olufsen با 16 بلندگو و یا سیستم 2200 واتی Naim با 19 بلندگو هم وجود دارد؛ اما تفاوت عمدهٔ کابین فلاینگ اسپار جدید با نسل قبلی، افزایش چشمگیر فاصلهٔ محوری آن است که کابین لوکس و جاداری را با راحتی و آسایش بی‌نظیر فراهم کرده است.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

در سینهٔ نسل جدید فلاینگ اسپار همان نیروگاه آشنای 6 لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته که 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در کانتیننتال و بنتایگا اسپید است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و با وجود وزن 2435 کیلوگرمی خودرو، آن‌را ظرف تنها 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 333 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

نسل جدید فلاینگ اسپار همانند پیشینیانش ویژگی‌های یک لیموزین لوکس را با عملکرد یک سدان اسپرت ترکیب کرده و تکنولوژی‌های پیشرو را هم به آن اضافه نموده است تا جایی که بنتلی آن‌را پیشرفته‌ترین سدان لوکس و اسپرت دنیا می‌داند. در این خودرو از شاسی جدید و پیشرفتهٔ آلومینیومی و کامپوزیتی به همراه تکنولوژی 48 ولت و آنتی‌رول‌های فعال استفاده شده است درحالی‌که برای اولین بار در تاریخ بنتلی، سیستم فرمان گیری چهارچرخ نیز برای آن ارائه شده است. این سیستم هنگام حرکت با سرعت‌های پایین، چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌گرداند تا دایرهٔ چرخش خودرو کمتر و پارک کردن آن آسان‌تر شود. به لطف این ویژگی و همین‌طور توزیع وزن بهتر، فلاینگ اسپار اسپرت‌تر از همیشه شده است.

معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

برخلاف نسل قبل که نیروی موتور به‌طور ثابت بین محورهای عقب و جلو تقسیم می‌شد، در نسل جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک فعالی استفاده شده که بسته به شرایط مسیر و لغزش چرخ‌ها، به‌طور خودکار به‌صورت تطبیقی و متغیر اقدام به توزیع قدرت می‌کند. این سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته به همراه سیستم فرمان گیری چهارچرخ و سیستم پویایی سواری بنتلی، هندلینگ فوق‌العاده‌ای را پدید آورده‌اند. در همین حال، سواری فلاینگ اسپار جدید نیز بسیار نرم و راحت خواهد بود زیرا حجم هوای درون کمک‌فنرهای بادی آن 60 درصد افزایش پیدا کرده و به سیستم کنترل مداوم تعلیق هم مجهز شده است. این سیستم تعلیق جدید امکان ارائهٔ طیف تنظیمات بسیار گسترده‌تری از سواری راحت لیموزین مانند گرفته تا سواری خشک و اسپرت را فراهم کرده است. به لطف همهٔ این سیستم‌های پیشرفته، به اعتقاد بنتلی، نسل جدید فلاینگ اسپار توانایی و تجربهٔ رانندگی فوق‌العاده‌ای را ارائه خواهد کرد که تاکنون در این کلاس دیده نشده است. در نسل جدید این ماشین همچنین از ترمزهای جلوی بزرگ‌تر 420 میلی‌متری استفاده شده تا با قدرت بیشتر پیشرانه مطابقت پیدا کند. علاوه بر این، بنتلی مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده مثل هشدار نقاط کور، سیستم کمکی ترافیک و دستیار شهری را هم برای سدان جدید خود ارائه کرده است. فروش نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار از پاییز آینده آغاز شده و اوایل سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: پدال


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: