May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۰۵۸۴
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
0
شهیدی گفت: در سیلاب اخیر حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد و اگر مخاطرات به صورت علمی شناسایی می‌شد بسیاری از این خسارت‌ها کمتر بود.
پول‌نیوز - علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی دارای  ۲ بخش زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی است.

سیلاب اخیر 55 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

وی گفت: در سیاست‌های سازمان زمین‌شناسی، تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی و اکتشافی موجب تولید ثروت برای کشور می‌شود و در بخش اکتشاف مواد معدنی فعالیت‌های زمین‌شناسی بیشتر ورود پیدا می‌کند و از ثروت تولید شده صیانت می‌کند.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه ۴۳ مخاطره اصلی در دنیا شناسایی شده که از این تعداد ۳۴ مخاطره در ایران می‌توان مشاهده کرد افزود: زمین‌شناسی و اکتشاف می‌توانند تولید ثروت خوبی برای کشور داشته باشند.

شهیدی تصریح کرد: در سیلاب اخیر حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد و اگر مخاطرات به صورت علمی شناسایی می‌شد بسیاری از این خسارت‌ها کمتر بود.

وی ادامه داد: سازمان زمین‌شناسی در سیستان و بلوچستان و خراسان بزرگ فعالیت بسیاری داشته و از سال ۸۳ تولید نقشه‌های زمین‌شناسی آغاز شده و این نقشه ۶ لایه دارد و در لایه زمین‌شناسی کار می‌کنیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه در ژئوتوریسم کار‌های خوبی در استان انجام شده است، افزود : در سال‌های ۸۳، ۹۵ و ۹۶ دو پروژه ژئوفیزیک هوایی انجام دادیم و اکتشاف ذخایر پنهان زمین یکی از اهداف این پروژه‌ها است.

شهیدی اظهار کرد: زمین‌شناختی و اکتشافات  سبب تولید و صیانت از تولید معادن کشور می‌شود و تاکنون ۱۹ نقشه ۲۵ هزار در استان که هر نقشه ۱۵۵ کیلومتر بوده کار شده است.

وی در پایان با بیان اینکه کشور در اکتشاف ذخایر پنهان عقب بوده و به دنبال کاهش آن هستیم، افزود: همچنین اکتشافات آب‌های کارستی در سطح کشور در حال انجام است و طرح ملی اکتشافات آب کارستی با اکتشاف مواد معدنی پنهان و شناسایی آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.
برچسب ها: سیلاب ، خسارت سیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: