April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ثبات قیمت نفت خام برنت؛
کد خبر: ۳۱۰۶۴۸
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
0
کاهش تقاضای جهانی و نگرانی برای تنش بین ایران و آمریکا، قیمت نفت خام برنت را ثابت نگه داشت.
پول‌نیوز - قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه ثابت ماند و بر نگرانی‌های مربوط به درگیری بین ایران و ایالات‌متحده مهر تایید زد، همچنین نگرانی‌ها در مورد کاهش بالقوه تقاضا برای نفت خام همچنان به قوت خود باقی است.

کاهش تقاضا؛ کابوس نفت خام برنت

به گزارش پول نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ معامله نفت خام برنت به میزان 3 سنت در برابر دلار آمریکا به قیمت هر بشکه  64.89 دلار رسید. قیمت این منبع انرژی تجدید ناپذیر، روز دوشنبه با افزایش 0.5 درصدی رو به رو بود. همچنین این قیمت ها نسبت به آخرین معاملات نفت خام ایالات متحده حدود 0.8درصد کاهش داشته است.

افزایش 5درصدی برنت در هفته گذشته و افزایش 10 درصدی آن در روز پنجشنبه پس از انفجار نفتکش ها در خلیج فارس به تنش های بین ایران و آمریکا و کشور های منطقه افزود. واشینگتن، ایران را متهم به انفجار نفتکش ها کرد و ایران این اتهام را رد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا؛ رهبر ایران آیت الله خامنه ای و دیگر مقامات بلند پایه ی ایران را به منظور افزایش فشار بر کشور پس از مورد هدف قرار دادن پهباد بدون سرنشین آمریکایی، در روز دوشنبه تحریم کرد. با این حال، تحلیلگران معتقدند تهدید درگیری نظامی از سوی ترامپ کاهش یافته است. رئیس جمهور آمریکا همچنین در توییتی اعلام کرد که کشور های دیگر خودشان باید از نفتکش های خود، در خلیج فارس محافظت کنند به جای اینکه چشم انتظار کمک های آمریکا باشند.

همچنین طبق اطلاعاتی که روز دوشنبه از سوی بانک فدرال رزرو دالاس منتشر شد؛ درباره کاهش تقاضا برای نفت خام برنت نگرانی های جدی وجود دارد. تا این لحظه پیش بینی ها مبنی بر این است که تا اوایل ماه ژوئیه، اوپک و متحدانش عرضه را به میزان فعلی نگه می دارند و پس از آن در جلسه ای که به زودی در وین برگزار خواهد شد پیشنهادکاهش تولید و عرضه نفت از سوی این سازمان بررسی خواهد شد. 

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه گفت که همکاری بین المللی در زمینه تولید نفت کمک کرده است تا بازارهای نفت جهانی تثبیت شود و در حال حاضر، رسیدن به این ثبات از هر زمان دیگری مهم تر است. 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: