April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۰۸۵۸
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
0
قیمت نفت در میان بی‌اعتنایی به کاهش ذخایر آمریکا و عدم قطعیت G20، کاهش یافت.
به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت روز پنج شنبه کاهش یافت و برخی از دستاوردهای شدید جلسات قبلی را از بین برد. این در حالی است که تجار در انتظار نشست G20 در ژاپن و دیدار با اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت برای تصمیم گیری در مورد گسترش کاهش تولید این انرژی تجدید ناپذیر هستند. 

آینده ی مه آلود اقتصاد جهانی در پی کاهش قیمت نفت

در روز پنجشنبه؛ معاملات نفت خام برنت 19 سنت یا 0.3٪کاهش یافت و قیمت آن 66.30 دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت خام تگزاس نیز به همین میزان کاهش یافت و به قیمت 59.19 دلار رسید.

این در حالی است که روز چهارشنبه، قیمت نفت بیش از 2 % افزایش یافت که این میزان بالاترین قیمت آن در حدود یک ماه اخیر بود. همچنین وزارت نفت آمریکا، داده‌هایی مبنی بر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام این کشور منتشر کرد. این داده ها نشان داد که صادرات به بالاترین حد خود رسیده است و ذخایر نفتی این کشور به شکل غافلگیر کننده ای کاهش یافته است.

همچنین تجار برای دستیابی به  موفقیت در تجارت در گروه G20 اظهار امیدواری کردند و برخی نیز نگرانی‌هایی را در مورد کاهش تدریجی خروجی های نفتی اعلام داشته اند.

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترومپ با رئیس جمهوری چین، شی جین پینگ، روز جمعه در اوزاکای ژاپن؛ جهت مذاکره برای پایان دادن به جنگ تجاری بین دو کشور و به امید افزایش رشد اقتصاد جهانی تحت لوای گروه G20، نشستی خواهند داشت. ترامپ، روز چهارشنبه در حالی این معامله را امکان پذیر دانست که از کاهش روابط تجاری با چین؛ نیز صحبت کرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیز روز دوشنبه، بلافاصله پس از برگزاری نشست G20، روز دوشنبه در مورد گسترش کاهش تولید برای حمایت از قیمت ها جلسه ای خواهد داشت. «اوپک پلاس» پیش از این در ماه دسامبر بر کاهش عرضه 1.2 میلیون بشکه در روز از اول ژانویه توافق کردند. این توافق روز 30 ژوئن منقضی می شود.

وزارت نفت و انرژی آمریکا اعلام کرد که موجودی نفت خام در ایالات متحده که بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت است، از هفته گذشته به میزان 12.8 میلیون بشکه کاهش داشته است. این در حالی است که تحلیلگران کاهش 2.5 میلیون بشکه ای برای ذخایر نفتی آمریکا پیش بینی کرده بودند. 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: