April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نرخ بیکاری بین جمعیت تحصیل کرده ی آموزش عالی ایران و آمریکا چقدر است؟
کد خبر: ۳۱۱۶۳۷
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
0
16.6 درصد جمعیت فارغ تحصیلان ایرانی بیکار هستند، این میزان در آمریکا برابر 3.7 درصد است.

به گزارش پول نیوز به نقل از استاتیستا؛ این آمار نشان‌دهنده نرخ بیکاری فارغ التحصیلان جدید در ایالات‌متحده از مارس ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹ است . در مارس ۲۰۱۹ ، حدود ۳.۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی تازه در آمریکا بیکار بودند.

تحصیل کرده های ایرانی، 12.9درصد بیکار تر از مشابهان آمریکایی!


به گزارش پول نیوز؛ نتایج طرح آمارگیری بهار 98 نشان می دهد که نرخ بيكاري افراد ١٠ ساله و بيش‌تر، ١٠,٨ درصد از جمعيت فعال (شاغل و بيكار)، بيكار بوده‌اند. بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري حاكي از آن است كه اين شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٧ )، ١.٣ درصد كاهش یافته است.

 

در بهار ١٣٩٨، به ميزان ٤٠,٦ درصد جمعيت ١٠ ساله و بيش‌تر از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند. بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادي حاكي از آن است كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٧) ٠.٥ درصد كاهش داشته است.

 

بررسی آماری این طرح حاکی از آن است که بهار 98، جمعیت بیکاران 10 ساله و بیشتر فارغ التحصیل از آموزش عالی، 1.2 درصد نسبت به سال گذشته در فصل مشابه(بهار97) کاهش داشته است. از این بین تعداد جمعیت بیکاران 10 ساله و بیشتر فارغ التحصیل از آموزش عالی؛ 12.2درصد را مردان با افزایش 0.1درصدی نسبت به سال قبل و 25.3 درصد را زنان نسبت به سال گذشته با کاهش 3.3درصدی تشکیل می دهند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: