May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز به نقل از مجمع جهانی اقتصاد؛
کد خبر: ۳۱۲۰۰۰
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
0
براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی سالانه 8.8میلیون نفر به علت آلودگی هوا می میرند.

به گزارش پول نیوز به نقل از مجمع جهانی اقتصاد؛ بر اساس تحقیقات منتشر شده، آلودگی هوا بیشتر از سیگار باعث کشته شدن مردم می شود.، از این رو سازمان بهداشت جهانی خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن استفاده از سوخت های فسیلی شده است.

آلودگی هوا کشنده تر از سیگار!
محققان آلمانی و قبرسی در سال 2015 پیش بینی کرده بودند که آلودگی هوا 4.5میلیون نفر را تلف می کند این میزان امسال(2019) دوبرابر شده است و تلفات آن به 8.8میلیون نفر رسیده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) برآورد کرده است که سیگار کشیدن سالانه حدود 7 میلیون نفر در سراسر جهان می کشد.

 

محققان انجمن قلب و عروق اروپا دریافته اند که آلودگی هوا حدود 790 هزار مورد مرگ و میر بین 40 تا 80 درصد از بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی را تشکیل می دهد.


پروفسور خوزه لِلیوِلد از موسسه ماکس پلانک شیمی در ماینز و موسسه قبرس نیکوزیا گفت: «از آنجایی که اکثر ذرات معلق و دیگر آلاینده‌های هوا در اروپا از سوزاندن سوخت‌های فسیلی ناشی می‌شوند، ما باید به منابع دیگری برای تولید انرژی متوسل شویم.»

آلودگی هوا کشنده تر از سیگار!
این مطالعه که در مجله قلب اروپا منتشر شد، بر اُزن و ذرات آلاینده معلق در هوا آلودگی اشاره کرد و گفت: «این ذرات به شدت خطرناک و برای سلامتی مضر هستند چون می توانند به ریه نفوذ کنند و وارد خون شوند.»


پژوهشگران اظهار داشتند که داده‌های جدید به دست آمده نشان می‌دهند علت اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی ذرات معلق در هوا و آلاینده ها هستند و این بسیار بدتر از چیزی است که پیش از این تصور می شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: