April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۲۹۰
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
0
با ثبت عملکرد ناامیدکننده اقتصاد کانادا در اشتغال‌زایی، نرخ بیکاری این کشور به ۵.۷ درصد رسید.

پول‌نیوز - مرکز آمار کانادا اعلام کرد که با از بین رفتن ۲۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی، نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ آمریکای شمالی تا پایان دوازده ماه منتهی به ژوئیه به ۵.۷ درصد افزایش یافته است که ۰.۲ درصد بیش‌تر از نرخ بیکاری این کشور در مدت مشابه منتهی به ژوئن است.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در نظرسنجی صورت گرفته توسط رویترز از گروهی از اقتصاددانان، آنان انتظار اشتغال‌زایی مثبت برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و رسیدن نرخ بیکاری به ۵.۵ درصد را داشتند.

نرخ بیکاری کانادا به 5.7 درصد رسید

دوگ پورتر، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کانادا در موسسه "بی ام او" گفت: واضح است که روند اشتغال زایی ناامید کننده بود. انتظار چنین عملکردی و بازگشت به وضعیت پنج ماه قبل نمی رفت. با این حال فکر نمی کنم که چشم انداز شغلی خیلی تغییر کند چرا که هنوز در وضعیت بهتری از سال قبل قرار داریم.

در ماه ژوئیه تنها ۱۱ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی تمام وقت ایجاد شد و در مقابل شمار مشاغل پاره وقت ایجاد شده با عبور از ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد از مشاغل تمام وقت جلو زد. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نسبت به ماه قبل کاهش داشته اما این رقم برای جمعیت اصلی یعنی بازه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال افزایش پیدا کرده است.

در واکنش به انتشار این آمار، دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی‌اش تضعیف شد و هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۶۸ دلار کانادا معامله شد.

پورتر افزود: بانک مرکزی کانادا باید با دقت بیشتری عمل کند چرا که شواهد اولیه حاکی از کاهش سطح تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال است. درها برای اتخاذ سیاست انبساطی باز است اما باید فعلا تا مشخص تر شدن شرایط جهانی دست نگه داشت. بانک مرکزی باید ذهن بازی داشته باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بیکاری ، کانادا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: