May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۵۳۱۵
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
0
با افزایش تنش بین چین و آمریکا، قیمت نفت 2 درصد سقوط کرد.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت در روز دوشنبه سقوط کرد و نفت خام ایالات متحده آمریکا را به پایین ترین سطح خود، در دو هفته اخیر رساند و با افزایش دوباره ی تنش ها بین ایالات متحده و چین در پی جنگ تجاری، آرامش خاطر کوتاه مدت اقتصاد جهانی، از بین رفت.

 

 

قیمت نفت خام برنت با کاهش 89 سنتی معادل 1.5 درصد، به بشکه ای 58،45 دلار رسید و پایین ترین میزان آن پیش از این مربوط به 15 اوت با 58.24 دلار در هر بشکه می شود. همچنین نفت ایالات متحده با کاهش 1 دلاری معادل 1.8 درصد به 53.17 دلار در هر بشکه رسید که پیش از این، کمترین میزان آن در 9 اوت به 52.96 دلار در هر بشکه رسیده بود.

 

 

نفت

 

 

تحلیلگران قیمت های نفت را به دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی و رکود حاکم بر اقتصاد ایالات متحده، تحت فشار شدیدی می دانند همچنین نگرانی ها از کاهش سرعت رشد اقتصادی با تشدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین افزایش یافته است.

 

 

وزیر بازرگانی چین، اواخر هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه های اضافی 5 تا 10درصدی را در مجموع بر 5،078 محصول مورد نیاز ایالات متحده آمریکا شامل نفت خام، محصولات کشاورزی مانند سویا و هواپیماهای کوچک تحمیل می کند. در پاسخ به این اقدام، دونالد ترامپ گفته است که به شركت های آمریكایی دستور می دهد به دنبال راه های جایگزین باشند و ساخت محصولات مورد نیاز را در آمریکا تولید کنند.

 

 

جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده به سمپوزیوم اقتصادی سالانه در جکسون هال وایومینگ، گفت که اقتصاد ایالات متحده در حال حاضر در جایگاه مطلوبی قرار دارد و فدرال رزرو با عملکرد مناسب، قصد دارد توسعه اقتصادی را در مسیر خود نگه دارد.

 

 

این اظهارات سرنخ هایی در مورد اینکه آیا بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی، نرخ بهره را کاهش خواهد داد، ارائه کرد. اما به هر حال با تشدید نگرانی از احتمال رکود، صنایع تولیدی ایالات متحده برای اولین بار بعد از تقریبا یک دهه، از سیاست های انقباضی برای بازار استفاده کردند.

 

 

همچنین شرکت های انرژی ایالات متحده در طی این هفته، بیشترین میزان سکوهای نفتی خود را در طی چهار ماه کاهش دادند که سبب شد تعداد دکل هایشان به کمترین میزان خود از ژانویه سال 2018 برسد، و از این طریق تلاش کرده اند که هزینه های حفاری و سایر هزینه های مرتبط را کاهش دهند.

 

 

کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده گفت که صندوق های سرمایه گذاری و سایر صندوق های مدیریت پول، در هفته ی اخیر، نگاه خوشبینانه ای به قیمت های نفت خام آمریکا امید داشته اند و آن را به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رساندند.

برچسب ها: نفت ، نفت برنت ، نفت تگزاس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: