May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۵۴۸۱
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
0
با رفع شدن نگرانی درباره ی میزان موجودی نفت خام آمریکا و رکود، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت، پس از این که گزارشی از کاهش غیرمنتظره موجودی آمریکا منشتر شد، ذخایر نفت آمریکا یک درصد کاهش یافت و نگرانی ها از سرعت کم رشد اقتصادی ناشی از عواقب جنگ تجاری چین و ایالات متحده، کاهش داد.


هر بشکه نفت برنت معادل 41 سنت یا 0.7درصد، هر بشکه را به 59.92 دلار رساند و همچنین هر بشکه نفت خام غرب تگزاس با افزایش 57 سنتی برابر 1.0درصد، هر بشکه 55.50 دلار معامله شد.

 

قیمت نفت


هفته گذشته با کاهش واردات ، ذخایر نفت خام ایالات متحده به شدت سقوط کرد. تحلیلگران پیش از انتشار گزارش وزارت نفت آمریکا، پیشبینی کرده بودند، که آمریکا 2میلیون بشکه نفت از دست خواهد داد. در حالی که گزارش منتشر شده نشان داد این کشور، 11.1 میلیون بشکه کاهش داشته است. گزارش هفتگی دولت آمریكا قرار است چهارشنبه منتشر شود و اگر وزارت اطلاعات نفت آمریکا تأیید كنند، این بزرگترین كاهش موجودی در طی نه هفته خواهد بود.

 

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ روز دوشنبه گفت كه وی معتقد است كه چین صمیمانه مایل به دستیابی به توافق است، در حالی كه لیو معاون نخست وزیر چین گفت كه چین مایل به حل و فصل اختلافات از طریق مذاكرات آرام و بی تنش است. همچنین روز سه شنبه، وزارت امور خارجه چین نسبت به جنگ تجاری، ابراز نگرانی کرد و گفت که امیدوار است واشنگتن بتواند اقدامات نادرست خود را متوقف کرده و شرایطی را برای مذاکره ایجاد کند.

 

قیمت نفت خام نسبت به آغاز سال 2019، تنها در ماه آوریل حدود 20درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است که بخشی از آن به دلیل نگرانی از جنگ تجاری ایالات متحده و چین و عواقب آن برای اقتصاد جهانی است که می تواند تقاضای نفت را نیز کاهش دهد.

 

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام كرد كه تعرفه های جدید 5 یا 10 درصدی را برای 5،078 محصول که ساخته‌ی ایالات متحده هستند از جمله نفت خام، محصولات كشاورزی و هواپیماهای كوچك تحمیل می كند. در پاسخ به این اقدام ترامپ گفت كه به شركت های آمریكایی دستور می دهد با چین در ارتباط نباشند و از محصولات ساخت آمریكا استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: