عضو هیات رییسه مجلس درگفت و گو پول نیوز:
کد خبر: ۳۱۸۵۵۶
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
0
عضو هیات رییسه مجلس با تاکید فروش اموال مازاد دولت میتواند جریان نقدینگی کشور را افزایش دهد گفت: این اموال مازاد باید به سرعت تعیین تکلیف شوند.

بهروز نعمتی عضو هیات رییسه مجلس درگفت و گو با پول نیوز درخصوص ساختار جدید بودجه نویسی دولت اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و ایجاد محدودیت ها برای فروش نفت کشور موضوعی با عنوان کاهش وابستگی به این تک محصول در بودجه سال آینده کشورمشهود شد اما این را باید گفت که کاهش یکباره و به صفر رساندن آن در بودجه 99 امری نشدنی است.

وی اظهار کرد: ما نمی توانیم کشوری که سال ها مهمترین درآمد مالی خود را وابسته به نفت می داند به یکباره دچار تحولی اساسی کرده و این وابستگی را در برنامه بودجه کشور به مرز صفر برسانیم و تنها درآمد دولت را بر پایه افزایش پایه های مالیاتی بنا بگذاریم.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه ما همچنان توانستیم علی رغم تحریم های امریکا به فروش نفت خود ادامه دهیم افزود: در دوره قبل تحریم ها تجربیاتی در حوزه مسیرهای دور زدن تحریم ها بدست آوردیم و در این دوره نیز تجربیات جدید تری برای فروش نفت کسب کرده ایم و این تجربیات به حدی است که دولت نیاز ندارد تا در بودجه سال آینده، سهم نفت از بودجه کشور را حذف کند.

نعمتی در پاسخ به این سوال که  چرا دولت برای اصلاح ساختار بودجه ای خود درسال آینده از اموال مازاد خوداستفاده نکرده و در صدد افزایش پایه های مالیاتی است گفت: طبق گزارش های وزارت اقتصاد که متولی اصلی دارایی های دولت است باید اذعان کرد که دارایی های بلااستفاده دولت بسیار زیاد است و دولت باید این اموال را تبدیل به احسن کرده تا جریان نقدینگی به دایره مالی کشور وارد شود و جریان مالی رشد کند.

وی ادامه داد: دولت به سرعت اموال مازاد خود را تعیین تکلیف کند چرا که ورود این سرمایه می تواند جریان نقدینگی کشور را افزایش داده و سبب ساز برون رفت مشکلات مالی از تنگناهای اقتصادی شود.

عضو هیات رییسه مجلس در پایان با تاکید بر اینکه موضوع استفاده دولت از اموال مازاد خود بیش از 2 سال است که در کمیسیون اقتصادی مورد پیگرد و بررسی است تصریح کرد: طی جلساتی که دولت و مجلس دراین خصوص برگزار کردند مقرر شد تا قوای مقننه و مجریه بر اساس اولویت ها، هماهنگی های لازم را برای استفاده از این پتانسیل برای کشور استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: