کد خبر: ۳۱۸۹۱۹
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
۱
با اعلام افزایش هزینه رجیستری توسط دولت، بازار گوشی تلفن همراه دجار تلاطم شد و حالا مجلسی خواهان حضور جهرمی در مجلس برای اعلام دلیل این تصمیم شده اند.


رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش قیمت تعرفه رجیستری گوشی تلفن همراه، گفت: این اقدام دولت موجب تورم بیش از 40 درصدی در بازار گوشی تلفن همراه می‌شود.

وی با انتقاد از تصمیم دولت برای افزایش قیمت رجیستری گوشی تلفن همراه، اظهار داشت: معتقدم این اقدام دولت موجب ایجاد رانت برای واردت‌کنندگانی خاص می‌شود؛ چه بسا این تصمیم دولت، خواسته یا ناخواسته به منظور باز کردن راهی برای واردات گوشی تلفن همراه توسط واردکنندگان رانتی باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: باید مشخص شود که هدف دولت از این اقدام برای افزایش تعرفه رجیتسری گوشی تلفن همراه چیست.

سبحانی‌فر، یکی از پیامدهای افزایش تعرفه رجیستری گوشی تلفن همراه را، هرج و مرج در بازار این کالا و بی‌ثباتی در قیمت‌ها دانست و اظهار داشت: این اقدام دولت باعث می‌شود تا این شائبه ایجاد شود که دولت خودش به گرانفروشی و دلالی دامن می‌زند، در صورتی که باید متولی مبازره با فساد و قاچاق باشد.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم در شرایطی که قیمت همه کالاها، به‌خصوص کالاهای اساسی افزایش بیش از 40 درصدی داشته، تصمیمات غیرکارشناسی، نظیر افزایش قیمت رجیستری گوشی تلفن همراه عرصه را بر خریداران واقعی آن تنگ می‌کند و به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه نیز دامن زده می‌شود.

افزایش هزینه رجیستری به کدامین دلیل /  رانت دولتی برای برخی واردکنندگان

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طرح سؤالی را از آقای آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات درباره علل افزایش قیمت رجیستری گوشی تلفن همراه در دستورکار قرار می‌دهیم تا علت این تصمیم دولت در شرایط موجود اقتصادی کشور مشخص شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
hamid
Iran, Islamic Republic of
13:13 - 1398/07/30
تورا به خدا یکبار شده یکی از این وزرا را استیضاح وبرکنارکنیدتادست از مسابقه گرانی بردارند
سفره مون خالی شده
یه شبه گوشی رو گرون می کنند اون یکی بایه مصوبه قیمت برنج رو افزایش میده....
کمرمون شکست بخدازله شدیم
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: