April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۲۵۷
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
۲
پول نیوز طی هفته گذشته نظرسنجی را منتشر و از شما خوانندگان و دنبال‌کنندگان این پایگاه خبری پرسید که کدام یک از بازارهای سرمایه ای کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید و کدام یک از این بازارها ریسک کمتری دارد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، طی هفته گذشته نظرسنجی برای انتخاب پرسود ترین و کم ریسک ترین بازار سرمایه توسط پول نیوز برگزار شد.
این نظرسنجی بین 6 بازار سرمایه ای پرمعامله برگزار شد که شامل: بازار سرمایه(بورس)، بانک، ارز، طلا و سکه، مسکن، خودرو و در نهایت گزینه هیچکدام هستند.

بانک؛ امن ترین مدل سرایه گذاری برای مردم!


طبق این نظرسنجی بانک ها با سود دهی 20 درصد حاشیه ای امن و پرسود برای مردم شناخته می شوند و مردم بدون نیاز به اطلاعات خاص و مهمی و یا پیگیری روزانه می توانند از حاشیه سود 20 درصدی استفاده کنند.
بانک ها و موسساتی مانند آینده، ملل، نور،گردشگری، مهر اقتصاد، پارسیان، دی، اقتصاد نوین، ایران زمین، شهر، توسعه، قوامین، پاسارگاد، سرمایه و رفاه جزء گزینه هایی هستند که با سود 20 درصدی بیشترین افراد را جذب خود می کنند.
دومین انتخاب مردم بازار مسکن است؛ در یک ساله اخیر بازار مسکن به اوج قیمت های خود رسید و در نهایت چند درصدی فروکش کرد اما در مقایسه با سال های گذشته هنور هم در اوج خود قرار دارد.
فروشندگان این بازار حاشیه سود خوبی را کسب کرده اند اما خریداران مسکن با افزایش قیمت با کسری بودجه مواجه شدند.
براساس آخرین اخبار، بالاترین قیمت مسکن در تهران متعلق به بلوار فردوس واقع در غرب تهران و پایین ترین قیمت مسکن متعلق به مناطق جنوبی تهران است که اغلب مناطق 15 الی 20 را شامل می شود.
13.51 درصد مردم هیچ گونه علاقه ای به سرمایه گذاری ندارند
سومین و بی سودترین بازار سرمایه ای متعلق به گزنیه هیچکدام است یعنی بیشتر مردم ترجیح می دهند در هیج بازاری سرمایه گذاری نکند.
بازار سرمایه(بورس) با 9.46 درصد در رده چهارم قرار دارد؛ می توان گفت بیش از 9 درصد مردم دانش و اطلاعات خرید سهام از بورس را دارند.
طلا و سکه بازاری پرطرفدار؛ اغلب برای خانم‌ها، این بازار با 6.76 درصد از آرا در رده پنجم جدول بازارهای سرمایه‌ای قرار دارد.
طی ماه ها و سال های گذشته بر اثر تحریم ها ونوسان های بازار ارز بازار طلا و سکه افت و خیزهای زیادی را تجربه کرده اما؛ می توان گفت این بازار طی یک ماهه گذشته در حالت سکون است.
ارز و خودرو به صورت مشترک در رده 6 ام انتخاب مردم قرار دارند.
رشد 200 درصدی قیمت دلار نسبت به سال گذشته
پرفروش ترین و مهم ترین ارز موجود یعنی دلار؛ طی ماه های گذشته نوسان های زیادی را تجربه کرده که این نوسان ها از دلار 4200 شروع شد و در به صورت موقت به قیمت 20 هزار تومان رسید.
خودرو؛ بازاری سراسر از افت و خیز، افت و خیزهایی که تنها به ضرر خریدارن است در این میان کارخانه ها و فرشندگان هستند که سودهای کلان کسب می کنند.
در گذشته قیمت خودروی پراید بین 5 الی 6 میلیون تومان و در ابتدای دهه ۹۰ شمسی به ۲۰ میلیون تومان رسید اما در حال حاضر قیمت پراید به 40 میلیون تومان رسیده که با توجه به بازار عرضه گاهی این قیمت بالاتر و گاهی پایین تر می آید.

بانک؛ امن ترین مدل سرایه گذاری برای مردم!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
11:19 - 1398/08/06
به نظر من بازار سرمایه همچنان بهترین بازار برای نقدینگی مردم هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
11:21 - 1398/08/06
مگه بانک ها کم پولمون را خردن، باز میگید بانک بهتره
فقط مسکن و بورس خوبن
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: