April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نیاز ۲۷ هزار تنی کشور به سم؛
کد خبر: ۳۱۹۳۹۰
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
0
رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود کشور گفت: کشور سالانه به ۲۷ هزار تن سموم کشاورزی نیاز دارد.

به گزارش پول نیوز، مهدی یزدی حسینی اظهار کرد: از ۲۷ هزار تن نیاز کشور به سم، حدود ۲۵ تا ۲۶ درصد از خارج از کشور تامین و باقی این میزان نیز در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: در بخش سم مورد نیاز کشور خوشبختانه سازمان حفظ نباتات با تدابیری که در نظر گرفت، موجب شد که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کل سموم و تکنیکال‌ها در نظر گرفته شود تا اکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، ما برای تامین کود و سموم کشاورزی مورد نیاز مشکلی نداشته باشیم.

رئیس انجمن وارد کنندگان سم و کود تصریح کرد: در بخش کود مورد نیاز کشور نیز، حدود ۸۰ درصد تامین این محصول مربوط به شرکت خرید خدمات حمایتی است که برای تولید و واردات کود مورد نیاز کشور ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته و معادل ۶ تا ۷ درصد کود کشور توسط شرکت‌های تابعه تامین می‌شود. همچنین، معادل ۷ تا ۸ درصد کود مورد نیاز با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: مواد اولیه سموم مورد نیاز بخش کشاورزی ۱۰۰ درصد وارداتی هستند به این صورت که سموم، تکنیکال‌ها و حلال‌ها از خارج وارد می‌شوند و در داخل با کودهای داخلی ترکیب یا فرموله می‌شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: