میوه شفافیت در این دو شرکت بار داد؛
کد خبر: ۳۱۹۶۸۱
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
0
«آینده» خبر از افزایش سرمایه داد اما؛ با یک پیش شرط و "قثابت" با زیان دارایی فروخت.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، روزهای داغ شفاف سازی با چند شرکت دیگر ادامه پیدا کرد.

بر اساس نامه چند بندی شرکت «بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس» از افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی سخن به میان آمد. طرح توجیهی افزایش سرمایه در مرحله نگارش است اما؛ اجرای این امر منوط به این است که گزارش حسابرسی شده دوره 6 ماهه نخست سال 98 از عدم اظهارنظر به یک گزارش شفاف و به‌روز تبدیل شود. در واقع، گره افزایش سرمایه «آینده» با دستان حسابرسان قرار دارد. در این نامه به بحث تهاتر احتمالی میدان میوه تره بار نوشهر با بانک ملی نیز اشاره شده است.

شایان ذکر است که شرکت فرابورس ایران بازگشایی نماد «آینده» را منوط به ارائه شفاف سازی کرده بود. بنابراین، باید طی روزهای آتی شاهد بازگشایی این نماد باشیم.

آماده باش به سهامداران «آینده»

در این میان، شرکت «تولیدی و صنعتی ثابت خراسان» شفاف سازی از جنس منفی ارائه کرده است. بر اساس اعلام شرکت، یکی از شرکت های زیرمجموعه یک میلیون از سهام بیمه حافظ را به قیمت 13.1 میلیارد ريال به فروش رساند که با توجه به بهای تمام شده، متحمل 2.3 میلیارد ريال زیان شد و از فروش این سرمایه گذاری نه تنها عایدی کسب نکرد؛ بلکه سرخی زیان را بر صورت خود نشاند.

آماده باش به سهامداران «آینده»

شرکت «کاما» یکی از زیرمجموعه های خود را آماده عرضه اولیه کرد. بر اساس اطلاعیه فرابورس، شرکت «ذوب روی اصفهان» با نماد «فروی» در تابلوی دوم فرابورس درج شد تا به زودی شاهد عرضه اولیه در گروه فلزات اساسی باشیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: