رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:
کد خبر: ۳۲۰۰۰۳
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
0
پول نیوز- رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: شاخص کارآفرینی نوپا در کشور را ۱۰.۶۹ درصد است و از هر ۱۰۰ نفر در کشور ۴۲ نفر در صدد راه اندازی کسب و کار هستند.

 

به گزارش پول نیوز، غلامحسین حسینی نیا در نشست خبری برگزاری مراسم هفته جهانی کارآفرینی  اظهار کرد: براساس طرح پژوهشی ارزیابی شاخص‌های کارآفرینی در کشور، شاخص فعالیت‌های کارآفرینان درسال ۱۳۹۸ براساس مدل دیدبان جهانی کارآفرینی منتشر و این اطلاعات بر اساس نمونه گیری از بیش از ۳۰۰۰ فرد بالغ ۱۸ تا ۶۴ ساله در شش طبقه کشور محاسبه شده است.

وی ادامه داد: به موجب این گزارش، شاخص کارآفرینی نوپا در کشور ما ۱۰.۶۹ درصد بوده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و رتبه کشور ما دراین شاخص در بین ۵۰ کشور ۲۱ بوده است.

رشد ۵ درصدی  شاخص قصد کارآفرینی در کشور

حسینی نیا شاخص قصد کارآفرینی در کشور را ۴۲.۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: دراین شاخص رشد پنج درصدی را شاهد هستیم و ایران درمیان ۵۰ کشور جهان رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران شاخص خروج از کسب و کاردر کشور را ۶.۲۶ درصد ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود یک درصد افزایش داشته و نشان می‌دهد که ایران در بین ۵۰ کشور عضو دیدبان جهانی کارآفرینی Global Entrepreneurship Monitor رتبه ۴ در شاخص خروج از کسب و کار را دارد.

رتبه ۱۷ ایران در شاخص جهانی کارآفرینی تثبیت شده

وی شاخص کارآفرینی تثبیت شده در ایران را ۱۰.۱۵ درصد ذکرکرد و گفت: این شاخص نسبت به سال  گذشته ۷.۴ درصد کاهش داشته است و کشورمان دراین شاخص رتبه ۱۷ را در میان ۵۰ کشور به خود اختصاص داده است.

حسینی نیا گفت: کارآفرینی تثبیت شده کسب و کار‌هایی است که بیش از سه سال از عمرآن‌ها گذشته و طی این سال‌ها حقوق و دستمزد پرداخت کرده‌اند.

۱۶درصد فارغ‌التصحیلان دانشکده کارآفرین می‌شوند

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران درپاسخ به این پرسش که چند درصد فارغ التحصیلان این دانشکده تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟ گفت: عمده کسانی که به دانشکده می‌آیند کارآفرین هستند، ولی نرم استاندارد جهانی برای دانشجویانی که از دانشکده‌های کارآفرینی فارغ التحصیل بیرون می‌آیند و تبدیل به کارآفرین می‌شوند ۲۹ درصد و در کشور ما ۱۶ درصد است.

برگزاری هفته جهانی کارآفرینی ۲۷ آبان تا ۳ آذرماه

وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته جهانی کارآفرینی را بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان دانست که همه ساله در بازه زمانی ۲۷ آبان ماه تا ۳ آذر ماه (۱۸ تا ۲۴ نوامبر) برگزار می‌شود.

حسینی نیا افزود: در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند و از این طریق کمک کنند تا کارآفرینان بالقوه به عرصه کارآفرینی وارد شوند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران این رویداد را بستر ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال عنوان کرد و گفت: این رویداد متعلق به کسانی است که ایده‌های خود را حیات بخشیدند، کسب و کاری را پایه‌گذاری کردند و باعث رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند.

اجرای ۶۰۰ برنامه در هفته جهانی کارآفرینی

به گفته حسینی نیا تاکنون در ایران ۱۲ مشارکت کننده شامل دانشگاه‌ها،  NGO‌ها و مؤسسات بخش خصوصی بیش از ۶۰۰ برنامه را برای اجرا در این هفته سازمان‌دهی کرده‌اند که این برنامه‌ها در شهر‌های مختلف از جمله  تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، قزوین و کرج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دنیا نیز بیش از ۱۷۰ کشور نزدیک به ۳۵۰۰۰ فعالیت را با همکاری بیش از ۲۰۰۰۰  مشارکت کننده و برای بیش از ۱۰ میلیون نفر برنامه ریزی کرده و در حال اجرای این برنامه‌ها هستند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پایان افزود: در این رویداد سیاستگذاران و تصمیم‌سازان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود می‌پردازند، کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و موفقیت‌ها می‌گویند، آشنایی و بازدید از پارک‌ها و مراکز رشد صورت می‌گیرد و سرمایه‌گذاران و بانک‌ها با کارآفرینان ارتباط برقرار می‌کنند و عموم افراد از طریق شرکت در مسابقات و کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم به کشف توانمندی‌های خود و تفکر و تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار ترغیب می‌شوند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: