حکایت شیرین صعود دنباله‌دار می شود؛
کد خبر: ۳۲۰۰۱۳
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
0
پول نیوز- شرکت «موتوژن» در سال مالی اخیر خود جهش بلندی در سودسازی داشت و گزارش‌ها حاکی از تداوم این روند در سال مالی ۹۹ دارد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «موتوژن» در دوره ۱۲ ماهه منتهی به شهریور سال ۹۸ رشد خیره کننده‌ای در سودآوری رقم زد و با خاطره‌ای خود به استقبال مجمع سالانه خواهد رفت.

این شرکت در سال مالی ۹۸ موفق شد ۲۶۸۶ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کند و رشد جالب توجه ۲۷۴ درصدی را به نمایش بگذارد.

درآمد‌های عملیاتی با رشد مطلوب ۹۹ درصدی، به ۶۲۲۱ میلیارد ریال رسید که علت آن علاوه بر رشد نرخ‌های فروش، افزایش حدود ۲۹ هزار تنی مقدار فروش محصولات است. موضوعی که کمتر در دیگر شرکت‌ها به چشم می‌خورد و اغلب رقبا تنها به موجب افزایش نرخ‌های خود به درآمد‌های بیشتر رسیده‌اند اما؛ در رشد تناژ فروش موفقیت حاصل نکرده‌اند.

علاوه بر این، از محل فروش ضایعات درآمد مطلوب ۳۳۶ میلیارد ریالی کسب کرد که عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش آهن قراضه بود و در نهایت، توانست حاشیه سود خالص خود را از ۱۵ درصد در سال مالی ۹۷ به ۲۹ درصد در سال مالی ۹۸ برساند.

در نهایت موجودی نقد رشد ۲۵۵ درصدی را تجربه کرد که نشان از بهبود روند سرمایه در گردش و دوره وصول مطالبات دارد.

نکته دیگر این که «بموتو» هم اکنون با سرمایه ۶۸۰ میلیارد ریالی، بالغ بر ۲۰۱۸ میلیارد ریال سود انباشته دارد و به راحتی می‌تواند بخشی از سود انباشته را به سرمایه تبدیل کند.

افزایش ظرفیت تولید و فروش الکتروموتور‌های صنعتی تا ۵۰ درصد، افزایش تولید و فروش الکتروموتور‌های ضد انفجاری از تولید سفارشی تا ۱۰۰۰ دستگاه در ماه، بومی سازی قطعات یدکی ماشین آلات سیم پیچی به منظور رفع گره‌های تولیدی، پیگیری و عملیاتی سازی پروژه نوسازی و بروز رسانی ماشین آلات و تجهیزات، از جمله برنامه‌ها و اهداف آتی شرکت عنوان شده است.

«بموتو» در سربالایی سود

«بموتو» دو طرح توسعه در دست اجرا دارد که برآورد شده در اواسط سال ۹۹ به بهره برداری برسد. برآورد شده طرح توسعه کارخانه فوق سنگین ۹۲۱ میلیارد ریال و کارخانه ضد انفجار ۳۹۵ میلیارد ریال سرمایه معطوف خود کنند. با راه اندازی این دو طرح، سهم بازار شرکت بالا می‌رود و قدرت سوددهی بهبود می‌یابد.

شرکت در سال جاری با تولید انبوه الکتروموتور‌های ۴۰۰ کیلو وات سعی در افزایش فروش محصولات مذکور داشته که از حاشیه سود خوبی برخوردار است. پیش بینی می‌شود با توجه به هدفمند شدن و پایش تخصیص ارز دولتی برای واردات و سیاست حمایت از تولید داخلی و عدم تخصیص ارز دولتی برای ورود الکتروموتور، میزان واردات الکتروموتور‌های صنعتی چینی کاهش یافته و در نتیجه فروش داخلی این محصولات افزایش یابد.

صادرات به بازار‌های عراق، سوریه و سودان به دلیل عدم ثبات سیاسی و نظامی در سال مالی مورد گزارش متوقف شد. «بموتو» با دستیابی به روش‌های قانونی ورود ارز به کشور که یکی دیگر از عمده دلایل توقف صادرات بوده، در نظر دارد صادرات به کشور‌های مذکور را از سر بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: