April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۹۸۰
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
0
پول نیوز - صادرات، رشد اقتصادی کانادا را در 3 ماهه سوم امسال 0.3 درصد کاهش داد.

رشد اقتصادی کانادا 0.3 درصد شد

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از کندین پرس،  به دلیل افزایش سرمایه گذاری های تجاری و مخارج خانوارها در سه ماهه سوم سال و همچنین کاهش شدید صادرات موجب شده است که رشد اقتصادی کانادا  در سه ماهه سوم سال تنها 0.3 درصد افت پیدا کند. کاهش شدید رشد اقتصادی کانادا ممکن است بر موضع بانک مرکزی این کشور در ثابت نگه داشتن نرخ بهره تاثیر بگذارد.

فرانک دونالد، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " منولایف اینوستمنت منیجمنت" گفت: افزایش ۲.۶ درصدی سرمایه‌گذاری‌ها که در طول سه سال اخیر بی‌سابقه بوده است می‌تواند خبر خوبی از تقویت رشد در ماه‌های بعدی باشد. با توجه به کاهش تقاضای مصرفی نیاز داریم از طریق سرمایه‌گذاری به تقویت رشد پاسخ دهیم.

طی این مدت میزان صادرات کانادا ۰.۴ درصد کاهش داشته است که بخش فلزات معدنی با ۱۵.۲ درصد و محصولات زراعی با ۴.۲ درصد کاهش، بیشترین کاهش را داشته‌اند. میزان واردات کانادا نسبت به سه ماه قبل تغییری نکرده است.

لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی فصلی کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۷۸ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد ۳.۱ درصدی سه ماهه چهارم سال ۱۹۶۳ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی ۲.۳ درصدی سه ماهه نسخت سال ۲۰۰۹ بوده است.

بر مبنای ماهانه نیز نرخ رشد اقتصادی کانادا در ماه سپتامبر ۰.۱ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه اوت تغییری نکرده است.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی کانادا در سال 2019 را با 0.1 درصد افت از 1.6 درصد به 1.5 درصدرسانده است. این نهاد اعلام کرد رشد اقتصادی کانادا از سال آینده پر قدرت تر خواهد بود و به 1.9 درصد خواهد رسید. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: