April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش 191 درصدی سود این فولادساز جنوبی؛
کد خبر: ۳۲۱۶۰۵
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
0
پول نیوز - «کاوه» در 6 ماهه نخست سال جاری ضمن رشد درآمدها، با کاهش برخی هزینه ها رشد جالب توجه 191 درصدی در سودآوری را رقم زد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، مجموعه درآمدهای عملیاتی شرکت «فولاد کاوه جنوب کیش» در نیمه نخست سال 98 برابر با 27 هزار و 497 میلیارد ریال بوده است.

علت اصلی افزایش 109 درصدی درآمدها نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته، رشد نرخ های فروش به همراه افزایش 16 درصدی مقدار فروش است. استمرار صادرات در کنار رشد این روزهای نرخ ارز موجب می شود درآمدهای شرکت بیش از پیش رشد کند و به مانند یک فنر عمل می کند.

در نهایت، سود خالص «کاوه» در مدت یاد شده برابر با 5 هزار و 837 میلیارد ریال بوده که جهش 191 درصدی را تجربه کرده است. شایان ذکر است که این  فولادساز در گزارش حسابرسی نشده از تحقق 5 هزار و 742 میلیارد ريال سود خبر داده بود که در گزارش حسابرسی شده حدود 2 درصد رشد کرد.

این شرکت در مردادماه سال جاری مرحله اول افزایش سرمایه خود را از مبلغ 7 هزار میلیارد به 11 میلیارد ریال انجام داده و در حال حاضر قصد دارد سرمایه خود را به 15 هزار میلیارد ریال برساند.

«کاوه» قصد دارد تسریع در تکمیل فاز ۲ فولادسازی و آب شیرین کن را در دستور کار قرار داده که این امر موجب افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه های ثابت در اقلام تشکیل دهنده بهای تمام شده خواهد شد. با اجرایی شدن فاز ۲ فولادسازی، ظرفیت تولید شرکت به 2 برابر شرایط فعلی افزایش خواهد یافت.

«کاوه» در اندیشه دو برابر شدن است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: