April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
هزینه حمل «سیمان خوزستان» را به حاشیه برد؛
کد خبر: ۳۲۱۸۹۹
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
0
پول نیوز - گزارش حسابرسی شده آخرین عملکرد شرکت «سیمان خوزستان» در سال جاری با تغییر در برخی سرفصل ها به نفع سودآوری همراه بود.

شیرینی 4 ريالی حسابرس به «سخوز»

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان خوزستان» با تغییر سود در گزارش حسابرسی شده مواجه شد.


در گزارش حسابرسی شده دوره 6 ماهه نخست سال 98 شاهد کاهش یک میلیارد ريالی هزینه فروش، عمومی و اداری هستیم که به همراه افزایش 2 میلیارد ريالی درآمد سرمایه گذاری ها، موجب شد تا سود هر سهم از رقم 289 ريال در گزارش حسابرسی نشده به 293 ريال افزایش یابد.


در مجموع، «سخوز» در دوره یاد شده موفق به کسب درآمد فروش 2172 میلیارد ريالی شد که نسبت به 6 ماهه اول سال 97 حاکی از رشد 53 درصدی است. شرکت برای 6 ماهه دوم سال درآمد 2503 میلیارد ريالی پیش بینی کرده است.


هزینه فروش، عمومی و اداری با جهش 192 درصدی مواجه شده که ناشی از افزایش هزینه حمل و نقل است. نکته مثبت این که هزینه مالی شرکت با کاهش 61 درصدی همراه شده و موجب افزایش حاشیه سود این شرکت سیمانی شده است. با توجه به این که شرکت نسبت به تسویه اوراق سلف خود اقدام کرد، حجم تسهیلات نسبت به قبل کاهش یافت.


در نهایت، «سخوز» به سود خالص 411 میلیارد ريالی دست یافت و رشد سودآوری 22 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.


از آن جا که این شرکت با توجه به موقعیت مکانی، صادرات محور است، از رشد نرخ ارز نفع می برد و به رشد سود کمک مطلوبی می کند.

شیرینی 4 ريالی حسابرس به «سخوز»

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: