April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد؛
کد خبر: ۳۲۱۹۷۲
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
0
پول نیوز - مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به پرداخت 5000 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌‌های ریلی‌، گفت: استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه و مبادله اسناد آنها نشان می‌دهد که شرایط مناسبی در آینده خواهیم داشت.

ورود ۲۷۰ دستگاه واگن به شبکه ریلی

به گزارش پول نیوز، سعید رسولی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که با رویکرد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۱۸ برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه با امضای تفاهم نامه ۲ هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در ۲۷ اسفندماه سال ۹۷ ظرفیت‌های قانونی مناسبی در این بخش فراهم شده و تاکنون چند شرکت حمل و نقل ریلی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: در مرحله نخست هم اکنون پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون، ۲۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک آینده، ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بانک ایران و ونزوئلا و ۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که نرخ سود آن در حوزه تولید واگن‌های باری ۱۳ درصد و درحوزه واگن‌های مسافری ۱۲ درصد تعیین شده است.

رسولی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش دست‌اندرکاران بخش دولتی و غیردولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شده است و در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ دستگاه واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.

‌در پایان این مراسم اسناد عاملیت چهار بانک برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی مبادله و تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی

بنابراین گزارش در این تفاهم‌نامه که بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، دو طرف در زمینه ایجاد پایانه لجستیکی کالا و کانتینر و حمل کالا‌های ترانزیتی به وسیله ریل و راه‌اندازی قطار‌های برنامه‌های کانتینری و حمل خرده بار‌ها از طریق قطار‌های باری همکاری خواهند کرد.

این تفاهم نامه توسط مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

تبادل اسناد عاملیت چهار بانک

اسناد عاملیت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل ریلی از محل وجوه اداره شده و منابع داخلی این بانک‌ها، به استناد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و چهار بانک ایران و ونزوئلا، آینده، صادرات و توسعه تعاون بین طرفین مبادله شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: