April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودنمایی «پارسان» با ارقام سنگین؛
کد خبر: ۳۲۲۱۰۵
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
0
پول نیوز - سال مالی 98 «پارسان» به پایان رسید و ارقام قابل توجهی در مقابل درآمدها و سود شرکت به بار نشست و نوید مجمعی پربار را به سهامداران داد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «گسترش نفت و گاز پارسیان» گزارش عملکرد 12 ماهه منتهی به شهریور سال 98 را منتشر کرد و خبر از تحقق 1040 ريال سود به ازای هر سهم را داد.


این مبلغ نسبت به سال مالی 97 رشد جالب توجه 92 درصدی را به معرض نمایش می گذارد که در این مسیر، افزایش 94 درصدی درآمد سود سهام بسیار اثرگذار بود.

«پارسان» در سال مالی 98 رقم قابل توجه 42 هزار و 901 میلیارد ريال درآمد سود سهام شناسایی کرد که این خود نشان از وضعیت مطلوب شرکت های زیرمجموعه دارد.
بر خلاف سال گذشته که یک میلیارد و 204 میلیارد ريال سود از محل فروش سرمایه گذاری ها شناسایی کرده بود؛ در سال جاری در این زمینه اقدامی نکرد و عدد صفر در مقابل آن نشست.


بهای تمام شده سبد سهام شرکت های بورسی تا پایان این دوره 67 هزار و 595 میلیارد ريال بود که ارزش بازار آن بیش از 384 هزار میلیارد ريال تخمین زده می شود.

این اختلاف بسیار زیاد زمانی به کار می آید که شرکت اقدام به فروش بخشی از سهام تحت تملک خود و عرضه در بازار سرمایه بکند که در آن صورت سود و بازدهی قابل ملاحظه‌ای کسب خواهد کرد.


به علاوه، 6 هزار و 388 میلیارد ريال در شرکت نیز های غیربورسی سرمایه گذاری کرده است.
به این ترتیب، «پارسان» جمع کل سود انباشته خود را به مبلغ قابل توجه 57 هزار و 617 میلیارد ريال رساند و قدرت خود را در سودسازی به رخ دیگران کشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: