April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۸۴۵
۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
0
پول نیوز - بورس‌های آسیایی در معاملات امروز، روندی نزولی را تجربه کرده که دلیل اصلی آن حمله تروریستی آ‌مریکا و شهادت سردار سلیمانی است.

به گزارش پول نیوز، بورس‌های آ‌سیایی در حالی که پیش از انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی روند مثبتی را در پیش گرفته بودند اما حالا منفی شده‌اند. 

ساعات اولیه بامداد امروز ارتش آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد حمله کرد و این سردار  بزرگ اسلام را به همراه  تنی چند از فرماندهان و نیروهای مقاومت به شهادت رساند. 

در حالی که شاخص بورس LMSCI که بزرگترین شاخص آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن در معاملات اولیه به بالاترین میزان طی حدود 2 سال گذشته رسید اما  پس از انتشار خبر حمله این شاخص پایین آمد. 

انتظار می‌رود بورس‌های اروپایی نیز پس از تشدید تنش در خاورمیانه رویکرد بازارهای آسیایی را در پیش گیرند.
 
شاخص بورس یورو استاکس 50 ، 0.66 درصد ریخت و بورس آلمان 0.6 درصد منفی شد. شاخص FTSE نیز 0.46 درصد پایین آمد بورس چین نیز که یکی از بهترین عملکردها را طی سال گذشته داشت علی‌رغم تلاش‌ها برای مثبت ماندن اما 0.2 درصد منفی شد. 

تاپاس استریکلند کارشناس بانک ملی استرالیا می‌گوید: هنوز تاثیر حمله آمریکا و شهادت سردار سلیمانی بر بازارهای مالی جهان به طور کامل مشخص نیست. 

وی معتقد است همه چیز بستگی به اقدام متقابل ایران دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: