April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۰۳۹
۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
0
پول نیوز - روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر ریسک های مختلفی قرار گرفتند و باعث ریزش شدند.

سقوط بورس های آسیایی و اروپایی ادامه دارد

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از سی ان بی سی، روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر ریسک های مختلفی قرار گرفت. تنش‌ها بین آمریکا با ایران و متحدانش در منطقه بیش از پیش افزایش یافته است. پس ازآن‌که پارلمان عراق به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور رای داد، پنتاگون اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عقب‌نشینی از عراق ندارد. از سوی دیگر به دنبال تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های برجامی تا زمان بازگشت طرف مقابل به انجام تعهدات خود، قرار است آلمان، فرانسه و انگلیس در نشست روز جمعه خوداین موضوع را بررسی کنند.

 

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۲۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۷۰۳.۳۸ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۳۵ درصد افزایش تا سطح ۳۲۴۶.۲۸ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۵۶ درصدی در سطح ۹۰۷۱.۴۷ واحدی بسته شد.

 

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد کاملا بهتری داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۱.۶ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۵۷۵.۷۲ واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با صعود ۰.۳۷ درصدی به ۲۸ هزار و ۳۲۹.۵۰ واحد رسید.

 

در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با افزایش ۰.۵۸ درصدی در سطح ۴۱۵۲.۳۰ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۳۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۸۲۶.۴۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

 

در بین بورس های منطقه، شاخص " بیست ۱۰۰" بورس استانبول با دو درصد کاهش به ۱۱۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید. در امارات شاخص بورس دوبی با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۲۷۱۰.۵۵ واحد رسید و در عربستان شاخص بورس ریاض با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۸۲۰۶.۱۳ واحد رسید.

 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۵۷۵.۳۴ واحد بسته شد. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۵۴ درصدی در سطح ۶۰۱۳.۵۹ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۲۶.۹۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۷ درصد پایین رفت و به ۹۶۰۰.۹۰ واحد رسید.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: