April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
داداشی در گفت‌وگو با پول‌نیوز:
کد خبر: ۳۲۴۰۰۳
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
0
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اصلاح ساختار بودجه را یک ضرورت برای کشور دانست و گفت: به واسطه اینکه بند ناف کشور به پول نفت بسته است و نتوانستند آن را  از اقتصاد کشور قطع کنند، برنامه دولت‌ها برای اصلاح ساختار بودجه عملیاتی نشده است.

 

ولی داداشی نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه، گفت: امکان اصلاح ساختار بودجه در حال حاضر وجود ندارد. معتقدم اصلاحات ساختاری در بودجه زمانی باید عملیاتی می‌شد که ما مورد هجمه سخت اروپا و آمریکا نبودیم.

وی افزود: اینکه ما ساختار کنونی را بشکنیم و ساختار جدید را آزمایش کنیم، دو فرضیه مطرح می‌شود که ممکن است نتیجه بدهد و ممکن است که به هیچ نتیجه مطلوبی در این زمینه نرسیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه باید در فضایی آرام و به دور از تنش‌های اقتصادی آزمایش و اجرایی شود، اظهار داشت: اصلاح ساختاری بودجه کشور در بلند‌مدت قابلیت اجرایی ندارد؛ اگر بخواهیم در کوتاه مدت از این تغییرات نتیجه بگیریم، اتفاق مؤثری صورت نمی‌گیرد.

داداشی با انتقاد از بسته‌های ارائه شده اصلاح ساختار بودجه، گفت: معتقدم آنگونه که باید، بسته‌ها در اصلاح ساختار بودجه رعایت نشده است که بخواهیم درباره آن اظهار‌نظر کنیم، باید  منتظر بمانیم تا این بسته‌ها ارائه شود.

وی اصلاح ساختار بودجه را یک ضرورت برای کشور دانست و افزود: بعد از انقلاب اسلامی همه دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که ساختار بودجه به اصلاح و تغییر نیاز دارد و همه آنها عزم خود را جزم کرده‌اند که آن اتفاق مهم بیفتد، اما به واسطه اینکه بند ناف کشور به پول نفت بسته است و نتوانستند این بند ناف را قطع کنند، این برنامه قابلیت اجرایی پیدا نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان خاطرنشان کرد:  عدم وابستگی بودجه به نفت تنها بخشی از اصلاح ساختار بودجه است؛ با توجه به وضعیت پیش آمده، در بخش هزینه و مصارف نیاز جدی به یک جراحی بزرگ در اصلاح ساختار بودجه کشور داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: