April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سودآوری با طعم عملیاتی؛
کد خبر: ۳۲۴۰۰۷
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
0
پول نیوز - فصل اول سال مالی «قهکمت» با شرایط به مراتب بهتری نسبت به گذشته به پایان رسید که البته اغلب آن مدیون افزایش نرخ های فروش است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «قند هکمتان» بالاخره گزارش صورت های مالی دوره 3 ماهه منتهی به آذر سال 98 را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «قند هکمتان» 1002 ريال سود به ازای هر سهم محقق کرد که نسبت به دوره 3 ماهه نخست سال مالی قبل، رشد جالب توجه 160 درصدی را حکایت می کند.

اصلی‌ترین و تنهاترین دلیل این رشد، افزایش 48 درصدی درآمدهای عملیاتی در کنار رشد کمتر بهای تمام شده است. در فصل اول سال مالی 99 این شرکت قندی با افت مقدار فروش نسبت به گذشته مواجه شده اما؛ افزایش نرخ های فروش به یاری شرکت آمده است.

به این ترتیب، 1495 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی شد و پیش بینی کرده در 9 ماهه باقیمانده از سال مالی جاری، 1688 میلیارد ريال دیگر نیز درآمدزایی داشته باشد.

مقدار ۲۶۵۰۰ تن شکر وارداتی در دست تولید است و شرکت جهت تولید بهار سال 99 اقدام به انعقاد قرارداد خرید چغندر از خوزستان کرده که پیش بینی می شود مقدار چغندر قابل جذب حدود ۱۰۰ هزار تن باشد.

در سایر بخش های عملیاتی و غیرعملیاتی دیگر خبری از درآمد نیست و در این میان، شاهد افزایش هزینه مالی به 14 میلیارد ريال هستیم که 260 درصد بیش از 3 ماهه نخست سال مالی 98 است.

سود «قهکمت» 160 درصد شیرین‌تر شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: