April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت و گو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۲۴۲۷۹
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
0
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خوشبختانه رویکرد مجلس در برخی از بخش های تصمیم گیری مناسب است گفت: تصویب مالیات های دهک های درآمد بالا باید نه تنها در سال آینده بلکه به طور متداوم باید اجرایی شود.

 

لوکس نشینان و لاکچری سوارها زیر تیغ

سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز؛ با ابراز خشنودی از مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 99 کشور در خصوص اخذ مالیات از منازل مسکونی با ارزش بیش از 100 میلیارد و خودروهای لوکس بالای 10 میلیارد ریال اعلام کرد: با توجه به اینکه برنامه بودجه سال آینده کشور مبتنی بر بودجه منهای نفت تدوین شده و فضای عمومی درآمد های دولت بر پایه اخذ مالیات است خوشبختانه این مصوبه بهترین تصمیم کمیسیون تلفیق برای اجرای بهتر قانون مالیات است ضمن اینکه این رویه می تواند موجب رصد دهک های پردرآمد جامعه شود.

وی متذکر شد: باید درآمد های حاصل از این نوع مالیات به طبقات محروم و کم درآمد جامعه اختصاص پیدا کند و در این خصوص تصمیمات مقتضی و قابل اجرا از سوی دولت اخذ شود.

نماینده مردم شاهرود با تاکید بر اینکه این تصمیم باید در تمام مقاطع روند تدوین بودجه درسالهای بعدی هم لحاظ شود گفت: این تصمیم نباید صرف این باشد که چون دولت دستش از فروش نفت کوتاه شده و به اجبار بر آن است تا با افزایش نرخ مالیات واخذ آن از مردم با نگاه مقطعی این مصوبه را اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه این قانون بهترین زمان برای افزودن این موضوع در لایحه مالیات بر عایدی سرمایه است ادامه داد: باید این امر در سالهای آتی هم اجرایی شود چرا که قطعا شناسایی اقشار برخوردار و ثروتمند بسیار مثبت بوده و رویکرد مجلس در وضع مالیات های جدید مناسب است ضمن آنکه من اعتقاد دارم مسائلی مانند وضع مالیات های جدید برای لوکس نشین ها و لاکچری سوارها علارقم اجرای آن در سال 99 باید برای سال های آینده نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه بررسی و چکش کاری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: