April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۵۳۹
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
0
پول نیوز - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: گندم چه برای تولید داخلی و چه برای واردات با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود ندارد و ارز آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی در انتظار مزارع گندم

 

به گزارش پول نیوز، عباس کشاورز صبح پنجشنبه با حضور در شهرستان ورامین که با همراهی انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های کشاورزی این شهرستان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای افتتاح ۲ مجموعه پروژه کشاورزی در شهرستان ورامین حاضر شده ایم.

وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح ورامین گفت: مجموعه گلخانه‌ای ورامین سال‌ها متوقف بوده و هم اکنون با تلاش مجموعه‌های شهرستانی و استانی و حمایت کنندگان این مجموعه به محصول رسیده و تولید سبزی و صیفی دارد و ایجاد اشتغال نیز کرده است.

کشاورز یادآور شد: ۱۰۳ هکتار پروژه قابل افتتاح فعلی است که چند واحد از آن به بهره برداری رسیده و واحدهای دیگر نیز ظرف ۶ ماه آینده نهایی خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی کشاورزان می‌گویند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم داریم، اما هنوز واردات گندم با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان صورت می‌گیرد، افزود: گندم چه برای تولید داخلی و چه برای واردات با قیمت ۳ هزار ۸۰۰ تومانی وجود ندارد و ارز آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

وی افزود: آفت کش و کود و علف کش و بذرها با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود و گندم هم از این اصل مستثتی نیست و اعتراض کشاورزان نسبت به پایین بودن قیمت گندم اعتراض واردی است؛ اما دولت نیز دارای معذورات است، چرا که نان بزرگترین تأمین کننده انرژی و پروتئین مردم است و دولت به آسانی به دلیل رفاه جامعه و توجه به مصرف کننده قادر به افزایش قیمت نان نیست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت سعی می‌کند با تأمین نهاده‌های ارزان قیمت نظر کشاورزان را جلب کند و ما فکر می‌کنیم تولید به قدر کفایت داریم و به دلیل مشکلات قیمت و خرید نتوانستیم همه گندم را خریداری و هنوز مقداری در انبار کشاورزان موجود هست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: