April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
راهکار عجیب و غریب یک خوش نشین بهارستان؛
کد خبر: ۳۲۴۶۹۷
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
0
پول نیوز - سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس در صحبت‌های جدید خود، یک توصیه ضد ازدواج به مردان کم درآمد کرد که تعجب همگان را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، از آنجایی که ما در کشوری زندگی می کنیم که احکام و سنت های اسلامی در آن باید رعایت شود به مقوله ازدواج هم به همین دید می نگریم.
نباید فراموش کنیم که ازدواج سنت حسنه دین اسلام است و به گواه تاریخ و سخن پیامبر(ص) که فرموده اند: «نکاح سنت من است، البته این سنت آفرینش است سنت میان انسان‎ها و همه اقوام و ادیان است.»

از زمان قدیم یک مثل معروف "از تو حرکت از خدا برکت" همیشه برای جوانان و امر ازدواجشان مطرح بود که به جوانان به اصطلاح دم بخت می گفتند. اگر یک جوان خودش تلاش کند و قدم بردارد خداوند هم کمک می کند اما؛ امروزه شرایط عوض شده چرا که ازدواج ها سخت تر شده، موضوع اشتغال جوانان حل نشده، آمار ازدواج و جمعیت نیز کاهش یافته است.

«ازدواج پول می‎‌خواهد»، «هر وقت کارثابت پیدا کنم ازدواج می‌کنم»، «باید اول جهیزیه را جور کنم»، «به کسی که سربازی نرفته زن نمی‌دهند»، «با این اوضاع اقتصادی چه کسی زن می‌گیرد؟» این‌ها گذاره‌هایی اجتماعی با چاشنی سیاست و فرهنگ است که نقل هر محفل و مجلس ایرانی‌هاست و جوانان ایرانی را از این امر کاملا ناامید و دلسرد کرده است.

به دنبال این اتفاقات، مسئولین به خیال خودشان به دنبال راه حل افتاده و قوانین و طرح های مختلفی را ارائه دادند از کمیته و کمیسیون گرفته تا تسهیلات سخت و آسان.

حالا یک نماینده مجلس که اتفاقا سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس هم هست، در بررسی ها و ارائه راهکارهایش برای زیاد نشدن زندانیان مهریه، توصیه عجیبی کرده است: «مردانی که از توانایی مالی لازم برای اداره زندگی برخوردار نیستند، ازدواج نکنند تا برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.»

این که این نماینده خوش نشین صندلی بهارستان با چه انگیزه و چه هدفی این سخنان عجیب را بیان کرده الله و علم!

این نماینده در پاسخ به این پرسش که مردانی که در زمان عقد توانایی پرداخت هیچ مبلغی را به عنوان مهریه نداشته باشند چگونه باید این دین خود را ادا کنند، تاکید کرد: مردانی باید ازدواج کنند که درآمد کافی برای اداره یک زندگی را داشته باشند و خانواده آن ها نیز شرایط حمایتشان را داشته باشند تا در پی ازدواج برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.

چقدر تضاد و تناقض در صحبت های مسئولین وجود دارد که یک نماینده حرف ضد ازدواج می زند و یک نماینده میگوید: اصل مسئله چند همسری حکمی از احکام اسلام است که به حل یک معضل اجتماعی می پردازد.
مردمی که شما مسئولین را به اسم نماینده خودشان در خانه ملت انتخاب کردند چه گناهی دارند که نمی دانند با کدام ساز شما برقصند؟

شما مسئولین از جمله آقای سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس؛ از شما می پرسم آیا راهکارتان برای کم کردن زندانیان مهریه همین است؟ یعنی نظر یا طرح دیگری در اتاق فکر شما به ذهنتان نمی رسد که بتوانید امر ازدواج را تسهیل و امر مهریه را قانونمند کنید؟

بهتر نیست به جای توصیه های عجیب و غریب هر روزه تان که از ساختمان سبز بهارستان به بیرون منتشر می شود به این موضوع بپردازید که چرا قوه قضاییه از سال۸۴ تاکنون با مقصران اجرانکردن قانون مهریه برخورد نمی کند؟
برچسب ها: ازدواج ، جوانان ، مهریه ، پول ، زندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: