April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۷۹۵
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
0
پول نیوز - معاون سابق وزیر بهداشت از توزیع داروهایی که برای اولین بار در کشور عرضه شدند در اپلیکیشن مدرپ خبر داد.

مهدی پیرصالحی رئیس سابق سازمان غذا و دارو و از بنیانگذاران استارتاپ مدرپ (MED REP) که پلتفرم آنلاین جستجوی انواع دارو و مکمل و تجهیزات پزشکی است، در حاشیه سمینار ارائه تامزآپ و در گفتگو با پول نیوز درباره ایده اولیه شروع این کار گفت: با توجه به اینکه کار ما چه در داروخانه و چه سمت های دولتی در حوزه تامین دارو بود، همیشه با این موضوع مواجه می شدیم که بیماران نمی‌توانند به سرعت به برخی داروها دسترسی پیدا کنند و همیشه باید به دنبال دارو بگردند. بنابراین به این فکر رسیدیم که راهی را پیدا کنیم که بیماران هم سریعتر داروی مورد نیاز خود را پیدا کنند و هم شرکت های دارویی و تجهیزاتی که دارو و تجهیزاتی دارند، بتوانند آن را راحت به بیماران و پزشکان عرضه کنند و در آسان ترین حالت بتوان دارو، تجهیزات پزشکی یا مکمل را پیدا کرد.

معاون سابق وزیر بهداشت در مورد جایگاه کنونی استارتاپ مدرپ عنوان کرد: ما امروز این اپلیکیشن را برای اولین بار معرفی کردیم، داروهایی که برای اولین بار در کشور عرضه شدند در این اپلیکیشن هستند و از این پس به راحتی برای بیماران در دسترس خواهند بود.
 
بیشتر بخوانید:
 
 
 

وی در مورد چالش های پیش روی استارت آپ ها در حوزه سلامت بیان کرد: استارتاپ ها به این خاطر که یک ایده جدید هستند، خود به خود محیط کسب و کار با آن آشنا نیست و خیلی از قوانینی که برای کسب و کار تعیین شده قوانینی سنتی است. به همین خاطر در مراحل دولتی و اخذ مجوزهای لازم برای شروع به کار دچار مشکلاتی می شوند بنابراین حتماً باید راه حلی برای این موضوع پیدا  و قوانین برای شروع این کسب و کارها تسهیل شود.

رییس سابق سازمان غذا و دارو افزود: پیشنهاد ما به مسئولین این است که آنها باید با محیط استارتاپ آشنا شوند تا بدانند که چه کارهایی لازم است که انجام شود. امروزه جوانان زیادی به سمت کسب و کارهای نوین رو آورده اند و باید شرایط را برای آنها تسهیل کنند.

پیرصالحی در مورد قوانین کسب و کار تصریح کرد: مشکلات خیلی زیادی در قوانین کسب و کار برای شروع به کار یک مجموعه وجود دارد از اسم مجموعه، مدارک برای شروع کار و شرایط ثبت مجموعه تا سخت‌گیری‌های مجوز شرکت‌ها باعث می شود خیلی از افراد نیمه راه دلسرد شده و دست از تلاش بردارند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: