April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۹۳۱
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
0
پول نیوز - طی سال های گذشته با افزایش نرخ تورم ، دلار و سخت گیری بانک‌ها در سوددهی ، فراز و فرود قیمت مسکن اغلب افزاد جامعه بازار سرمایه(بورس) را به عنوان سودده ترین بازار ممکن شناسایی کردند.

کد بورسی چیست؟

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، از ابتدای سال 1398 تا به امروز  کدهای بورسی موجود در بازار سرمایه 4 الی 6 برابر شد و در نتیجه این بازار با افزایش نقدینگی روبه رو شد.

افزایش نقدینگی در این بازار موجب شد بازار افت و خیزهای زیادی را تجربه کند که گاهی این افت ها زیان هنگفتی برای سهامداران به ارمغان گذاشته است.

یه واسطه همین سود دهی و افزایش نقدینگی اغلب شرکت ها این فرصت را غنیمت شمردند و وارد بازار سرمایه شدند تا از این طریق از امکانات موجود در بازار برای افزایش بازده و سوددهی خود استفاده کنند.

اولین و مهم ترین نکته برای ورود به بازار سرمایه داشتن کد بورسی و یا کد سهامدرای است اما؛ سوال اصلی اینجاست که کد بورسی را باید چگونه دریافت کنیم؟

کد بورسی یا کد سهامداری، کدی است که به واسطه آن می توانیم به صورت آنلاین و یا آفلاین در بازار سرمایه خرید و فروش کنیم.

اولین گام برای دریافت داشتن کد بورسی داشتن یک حساب بانکی معتبر است و گام بعدی استفاده از یک کارگزاری برای ثبت نام است به این معنا که شما یک کارگزاری معتبر را از بین 107 کارگزاری تایید شد توسط سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب می کنید و به واسطه آن مراحل ثبت نام خود را انجام می دهید.

در مرحله بعدی و بعد از ثبت نام در کارگزاری شما توسط سیستم به سامانه سجام هدایت می کنید که به طور رسمی و قانونی از طریق این سامانه احراز هویت شما انجام می شود.

مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت کد بورسی:

 

  1. اصل و تصویر شناسنامه از صفحه اول و صفحه توضیحات
  2. اصل و تصویر رو و پست کارت ملی
  3. مشخصات حساب بانکی(نام بانک، شماره حساب، شماره شبا، کد و نام شعبه، نوع حساب)
  4. تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی
  5. تکمیل درخواست کد معاملات آنلاین(قرداد معاملات برخط)
  6. تکمیل فرم قرداد انجام معاملات اینترنتی

 

این نکته نیز حائز اهمیت است که شما می توانید به دور روش کد بورسی دریافت کنید:

  1. دریافت کد بورسی به صورت حضوری
  2. ثبت نام اینترنتی در بورس و دریافت کد بورسی

در روش اول می توانید به یکی از کارگزاری های معتبر مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم درخواست خود را مبنی بر اینکه مایل به دریافت کد بورسی هستید را اعلام کنید که شرکت اطلاعات و درخواست شما را به شرکت سپرده گذاری ارسال می کند و در نهایت بعد از 2 روز کاری کد بورسی شما صادر می شود.

 

  • بعداز بررسی مدارک 2 روز کاری زمان نیاز است تا کد بورسی شما صادر شود اما؛ باتوجه به افزایش دریافت کنندگان این کد ممکن است بیش از 3 روز زمان ببرد.

روش دوم اینگونه است که شما بدون مراجعه به کارگزاری و فقط طریق وب سایت آن کارگزاری و با انتخاب  روش پستی کد بورسی دریافت کنید.

 

  • تمامی کارگزاری ها روش پستی و یا اکسپرس را پشتیبانی نمی کنند و تنها چند کارگزاری خاص از امکان بهره مند هستند که شما می توانید بدون مراجعه به کارگزاری طی دو روز کاری کد بورسی خود را دریافت کنید.

بعد از اتمام این مراحل توسط سازمان بورس و اورق بهادار برای شما کد بورسی صادر می شود که شما به واسطه این کد سهامدار بازار سرمایه شناخته می شوید و می توانید انواع سهام را خرید و فروش کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: