April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵۵۹۷
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
0
در جریان شیوع بیماری کرونا در ایران یکی از اعضای هیات رییسه مجلس مشکوک به این بیماری شناخته شد.

 

کرونا در بهارستان / تست نماینده مجلس مثبت اعلام شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی پول نیوز؛ صبح امروز در جریان آغاز به کار جلسه مجلس شورای اسلامی دوشنبه ( ۵ اسفند ماه)  جلسه غیر علنی در خصوص بررسی ابعاد شیوع ویروس کرونا با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برگزار شد که در این باره اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در تشریح این جلسه گفت: بسیاری از گزارش‌هایی که در خصوص بستری شدن اشخاص در بیمارستان ها بوده مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بوده و تقریباً ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و متأسفانه ۱۲ نفر تا امروز بر اثر این بیماری فوت کردند.

وی اظهار داشت: طبق گزارش وزارت بهداشت دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در تهران شناسایی شدند که از قم به تهران آمده بودند، در استان قم نیز به هر کدام از خانواده‌ها یک «پک» شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده داده شده است، عامل ابتلاء افرادی بودند که از پاکستان، افغانستان و چین وارد کشور شده بودند، برخی از این افراد از مبادی ورودی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

اما پس از اعلام این خبر از سوی سخنگوی هیات رییسه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس  با ماسک بر صورت و سرفه های مکرر با حضور در جایگاه خبرنگاران ضمن رد بسیاری از گفته های عنوان شده در صحن غیر علنی با انتقاد شدید از عملکرد دولت در خصوص کم کاری در پیشگیری بیماری کرونا بیان داشت: حدود ۳ هفته از شیوع ویروس کرونا در قم می گذرد اما دولت در این باره هیچ چاره اندیشی و اقدامات پیشگیرانه صورت نداده است.

وی اذعان کرد: به دلیل وخامت این اتفاق ما درخواست قرنطینه شهر قم را به دولت پیشنهاد داده ایم اما دولت نسبت به این موضوع مهم هیچ واکنشی نشان نداده و هنوز تصمیمی برای اقدام این امر اتخاذ نشده است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در قم نگران کننده است و مسئولان نمی‌خواهند مردم از این امر با خبر شوند، چرا که به اضطراب مردم افزوده نشود گفت: متاسفانه آمار کسانی که به واسطه این بیماری فوت کرده‌اند تا شب گذشته ۳۲ نفر بود و برخی نیز می‌گویند اما این آمار امروز به ۵۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

در نهایت امیر آبادی با بیان اینکه بیمارستان‌ها دچار کمبود امکانات پزشکی هستند،بیان کرد: هیچ امکاناتی برای پزشکان و پرستاران در نظر گرفته نشده است و امروز بنده با وزیر بهداشت دعوا کردم که وی وعده فرستادن امکانات  لازم را به قم داد.

 

کرونا در بهارستان / تست نماینده مجلس مثبت اعلام شد

بنا به مشاهدات خبرنگار پارلمانی امیر آبادی پس از اتمام مصاحبه با خبرنگاران رسانه های جمعی به محل اسکان خود در هیات رییسه برگشت و پس از چند دقیقه به دلیل نامساعد بودن حال وی از صحن علنی خارج شد.

از این رو به زعم اینکه وی نماینده مردم قم بوده و روز گذشته از مرکز بحران کرونای کشور (قم) به تهران و در محل مجلس شورای اسلامی رجعت کرده مشکوک به این بیماری شناخته شد و به سرعت عوامل خدماتی اقدام به ضدعفونی کردن محل استقرار وی کردند.

گفتنی است طی تماس خبرنگاران با این نماینده پزشک وی تست کرونای امیر آبادی را مثبت اعلام کرد.

در انتها صحن علنی که برای بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور برگزار شد نمایندگان با اکثریت آرا کلیات بودجه ۹۹ را رد کردند و بررسی آن به مجلس بعدی موکول شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: