May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این لایحه به مجلس دهم نخواهد رسید
کد خبر: ۳۲۵۵۹۹
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
0
پول نیوز - در حالی چند ماه گذشته لایحه بودجه 99 از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد که امروز خوش نشینان صندلی های بهارستان با کلیات این لایحه مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی پول نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات بودجه سال آینده مخالفت کردند.

کلیات لایحه بودجه کل کشور سال ۹۹ در دستور کار جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۱۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ مخالفت کردند.
 
مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه مجلس را برعهده داشت، با اشاره به رای مخالف مجلس به کلیات بودجه گفت: با این اوضاع بودجه ۹۹ به مجلس دهم نخواهد رسید و احتمالا به مجلس بعد موکول می‌شود.

مخالفان کلیات لایحه بودجه همخوانی نداشتن آن با برنامه ششم توسعه، بی توجهی به شرایط جنگ اقتصادی و اصلاح حداقلی در ساختار بودجه را به عنوان مهمترین دلایل مخالفت خود عنوان می‌کردند، اما در مقابل موافقان معتقد بودند که به دلایل شرایط خاص تحریم نمی‌توان انتظار تطابق جدی آن با برنامه ششم توسعه را داشت؛ آن‌ها همچنین افزایش درآمد‌های مالیاتی و کاهش اتکا به نفت را از نقاط قوت این بودجه عنوان می‌کردند.

لایحه بودجه سال ۹۹ رنگ و بویی از کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را داشت و به همین دلیل راهی جز یافتن درآمدهای جایگزین در فضایی شفاف برای اداره کشور وجود ندارد،

با این تفاسیر دولت سال جدید را بدون بودجه مصوب آغاز می کند و احتمالا بررسی بودجه به مجلس آینده برسد و اولین چالش مجلس یازدهم با دولت همین موضوع باشد. 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: