April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۰۳۱
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز این موضوع که هر زمان در خصوص واگذاری دارایی‌های دولت صحبت می‌ شود، حجم بالایی از مخالفت‌ها آشکار می شود گفت: متاسفانه شفاف سازی منابع بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت خط قرمز آنهاست.

 

پور ابراهیمی: دولت دلبسته دارایی هایش است

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز؛ با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین راه حل های مشکلات اقتصادی کشور قوی تر کردن این مهم از درون خود سیاست های داخلی است گفت: سالهاست که مقام معظم رهبری بر موضوع مهمی همچون اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و قطعا همه ما میدانیم تنها نسخه شفا بخش اقتصاد ما عمل به اصول اقتصاد مقاومتی است.

وی اذعان کرد: اگر اقتصاد کشور از درون پویا و قوی شود، آثار بیرونی که موثذ از مشکلات اقتصادی بوده است دیگر خیلی موثر نخواهد بود بطوریکه امروز اغلب جامعه دانشگاهی و کارشناسان از طیف‌های مختلف سیاسی معتقد هستند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند راه توسعه کشور را هموار کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اینکه بودجه سال آینده کشور به سبب محدودیت‌های فروش نفت ایران به بودجه منهای نفت مبدل شد افزود: خوشبختانه این تحریم‌ها برای کشور به عنوان یک فرصت تلقی شد تا تابوی وابستگی بودجه کشور به نفت منتفی شود ضمن آنکه رویکرد‌ها برای جاگزینی درآمد‌های دولت که بر پایه مالیات است هم باید با یک نگاه کارشناسانه تری صورت گیرد.

پور ابراهیمی درآمد‌های مالیاتی را ظرفیتی برای ساماندهی منابع کشور دانست و گفت: قطعا رویکرد دولت در بخش درآمدی نباید افزایش پایه مالیاتی بطور افسار گسیخته باشد بلکه باید تلاش کند تا وصول فرار‌های مالیاتی را در دستور کار قرار داده و راه‌های آنرا برای سودجویان مسدود کند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعی که دولت در لایحه بودجه ۹۹ خود می‌توانست به عنوان یک سوپاپ درآمدزایی در غالب این لایحه لحاظ کنند که از چشم دولت غافل مانده است گفت: متاسفانه یکی از پتانسیل‌های بالقوه‌ای که دولت می‌تواند آن را به فعل تبدیل کند دارایی‌های بلا استفاده دولت است که این رقم در حال حاضر ۱۰ برابر حجم نقدینگی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: دولت اطلاع جامع از حجم دارایی‌هایش ندارد و در حال شناسایی و به‌روزرسانی اطلاعات خود در این زمینه است و اگر بتواند این اموال مازاد خود را به چرخه اقتصاد و تولید برگرداند قطعا ما شاهد پویایی در بخش‌های مولد کشور خواهیم بود.

وی با ابراز این موضوع که متاسفانه هر زمان در خصوص واگذاری دارایی‌های دولت صحبت می‌ شود، حجم بالایی از مخالفت‌ها آشکار می شود خاطر نشان کرد: شفاف سازی منابع بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت از جمله مواردی است که مورد مخالفت جدی سازمان‌ها و بدنه دولت قرار می‌گیرد.

پور ابراهیمی در پایان  با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه بدون اصلاح ساختار سایر بخش‌های مدیریتی امکان پذیر نیست گفت: برای وقوع انقلاب اقتصادی باید انقلاب مدیریتی صورت گیرد، مهمترین کلید واژه ما، همزمانی اصلاح ساختار بودجه با سایر بخش‌های اقتصاد ایران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: