April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۶۲۲
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
0
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: انجام پروازها با حداقل قیمت بلیت سبب شده تا شرکت های هواپیمایی زیان ده شوند.

به گزارش پول نیوز، مقصود اسعدی سامانی، با تکذیب گرانفروش بودن شرکت‌های هواپیمایی تا قبل از کاهش تقاضای سفر و درنتیجه کاهش قیمت بلیت، گفت: قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضاست زمانی که تقاضا کاهش یابد، بالتبع قیمت بلیت نیز کاهش می‌یابد.

او با اشاره به این که در کشور کف و سقفی برای قیمت بلیت هواپیما تعیین شده است، توضیح داد: تعداد زیادی بلیت پیش فروش شده و تعدادی نیز به شکل گروهی فروخته شده بود که با شیوع ویروس کرونا مسافران اقدام به کنسل کردن بلیت‌های خریداری شده کردند. در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی ناچارند با حداقل قیمت بلیت‌ها را بفروشند تا بتوانند حداقل بخشی از هزینه‌هایی که انجام داده‌اند را جبران کنند.

اسعدی سامانی ادامه داد: از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی به دلیل این که به بلیت‌های فروخته شده تعهد دارند، با مسافر کم و صندلی‌های خالی نیز پرواز را انجام می‌دهند. در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی ضرر می‌کنند و این که عنوان می‌شود قیمت‌های قبلی واقعی نبوده، تصور اشتباهی است. در این خصوص سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی پروازها نظارت‌های لازم را در خصوص پروازها و قیمت بلیت‌ها انجام می‌دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی نیز گفت: شرکت‌ها در تلاشند تا مجوزهای لازم برای برگرداندن هم میهمان که در کشورهای خارجی مانده اند را اخذ کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: