April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
این انبوه ساز دست به دامن سهامداران شد:
کد خبر: ۳۲۷۱۹۹
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
0
«ثاخت» در اندیشه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و همچنین تسویه مطالبات سهامداران از این طریق است.

افزایش سرمایه 50 درصدی در «ثاخت»

 

به گزارش واحد تحلیل و ازیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «شرکت بين المللی توسعه ساختمان» قصد دارد سرمایه 6000 میلیارد ريالی کنونی را به 9000 میلیارد ريال افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه 50 درصدی این شرکت انبوه ساز قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به اجرا درآید.

هدف «ثاخت» از این اقدام، بهبود ساختار مالي و کاهش هزينه هاي مالي از طريق تسويه حساب با بانک ها است. لازم به ذکر است که این شرکت بالغ بر 4240 میلیارد ريال مانده تسهیلات مالی دارد.

هزینه مالی در سال مالی منتهی به شهریور 98 حدود 21 درصد بیش از کل درآمدهای عملیاتی بود و به شدت بر زیاندهی شرکت افزود. به همین جهت، تاکنون «ثاخت» 1651 میلیارد ريال زیان انباشته به ثبت رسانده است.

«ثاخت» در سال مالی 98 حدود 680 میلیارد ريال زیان خالص متحمل شد و طی فصل اول سال مالی 99 نزدیک به 205 میلیارد ريال سرخ شد.

نکته جالب توجه در خصوص گزارش افزایش سرمایه این شرکت آن است که گزارش توجیهی هیئت مدیره منتشر نشده و مشخص نیست این امر چه اثری بر سود و زیان شرکت می گذارد. بنابراین، باید منتظر گزارش اصلاحیه در این خصوص باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: