April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش سرمایه 83 درصدی در «کوثر»؛
کد خبر: ۳۲۷۲۶۸
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
0
به سبب این که مدت زمان زیادی از تأسیس شرکت «بیمه کوثر» نمی گذرد، برای اولین بار تجدید ارزیابی دارایی ها به اجرا درآمد.

«بیمه کوثر» سوار بر قطار تجدید ارزیابی

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «بیمه کوثر» نیز سوار بر قطار افزایش سرمایه شده و اعلام کرده درنظر دارد سرمایه کنونی را 83 درصد افزایش دهد.

این شرکت نیز تصمیم گرفته از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه دهد و هدف از آن را رعايت مقررات و پذيرش سهم نگهداري بالاتر و حفظ قبولي اتکايي از داخل کشور عنوان کرده است.

تأمین شرایط لازم جهت گسترش فعالیت های بیمه اتکایی کشور به منظور کاهش میزان خروج ارز و کاهش ریسک های سیاسی موثر بر صنعت، از جمله دلایل و اهداف «کوثر» برای افزایش سرمایه است.

حفظ نسبت توانگری مالی و افزایش سهم پذیرش حق بیمه اتکایی نیز دیگر اهداف این شرکت بیمه بود که بررسی ها حاکی از آن است که با تحقق افزایش سرمایه، سهم پذیرش حق بیمه اتکایی قبولی شرکت افزایش یافته و سهم حق بیمه اتکایی واگذاری اختیاری کاهش خواهد یافت که هر دو مورد باعث افزایش سودآوری خواهد شد.

«کوثر» برای اجرای این امر دست به تجدید ارزیابی زمین و ساختمان خود زده است و 44 عدد زمین و سختمان را در این موضوع به کار بسته است. لازم به ذکر است که این شرکت بیمه از بدو تأسیس در سال 89 تاکنون تجدید ارزیابی انجام نداده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: