April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حضور تمام نمایندگان کارگری برگزار می شود
کد خبر: ۳۲۸۴۳۴
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
0
نماینده مجمع عالی کارگران در شورای عالی کار گفت: وزارت کار دعوتنامه گروه کارگری شرکت در جلسه شورایعالی عالی کار برای تصمیم گیری دستمزد را ارسال کرد.

به گزارش پول نیوز، این یک واقعیت است که صِرف افزایش نقدی دستمزد برای خانوارهای کارگری کمک کننده نیست؛ از طرفی با شرایط اقتصادی کشور و وضعیتی که برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در بحث کرونا به وجود آمده و مشکلاتی که کارگاه‌ها و بنگاه‌ها به آن دچار شده اند، محدودیتها برای امسال ادامه می یابد.

ماراتن مذاکرات مزدی، امروز از سر گرفته می‌شود. کارگران انتظار دارند که حداقل دستمزد به میزان چشم‌گیری برای امسال افزایش یابد.
 
محمدرضا تاجیک،  نماینده مجمع عالی کارگران در شورای عالی کار،‌ در خصوص عدم دعوت بعضی از نمایندگان کارگری گفت: با توجه به اینکه فقط دعوتنامه نمایندگان کارگری شورای اسلامی کار ارسال شده بود این نگرانی برای جامعه کارگری بوجود آمده بود که وزارت کار قصد دارد دستمزد را با حداقل نمایندگان کارگری تصویب نماید ولی امروز چهارشنبه دعوتنامه شرکت در جلسه برای نماینده مجمع عالی کارگران و انجمن صنفی کارگران  ارسال شد.

جلسه امروز در ساعت 16 بصورت غیر رسمی برای نزدیک شدن نظرات شرکای اجتماعی آغاز و در ساعت 18 بصورت رسمی با حضور وزیر کار ادامه می یابد. 

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به اینکه آیا امروز دستمزد نهایی میشود گفت: امیدوارم امروز نظرات گروه دولت و کارفرمایی به ما نزدیک شود و بتوانیم با توجه به قانون کار  (ماده 41) دستمزد را تصویب نماییم.
 
بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان به نظر می‌رسد، میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در حال تعیین تکلیف است. کارگران در دو سال اخیر با مشکلات اقتصادی شدیدی روبرو بودند، در این رابطه با افزایش بیش از سه برابری نرخ ارز و به تبع آن افزایش لجام گسیخته قیمت کالا‌ها و خدمات، زندگی کارگران سخت‌تر از گذشته شده، حال در چنین شرایطی، باید تدابیری اتخاذ شود، تا معیشت کارگران بیش از این با تهدید روبرو نشود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: