April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۵۷۹
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه با معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: قرار است حداقل 20 درصد دارایی‌های دولت تجدید ارزیابی شود، همچنین برای سهولت کار گمرک علاوه بر مسیر سبز، مسیر آبی هم ایجاد شود که نظارت‌های مضر در گمرک برداشته شود.
به گزارش پول نیوز، طبق قوانین گمرک، در فرایند ترخیص کالاهای وارداتی، کنترل‌هایی باید انجام شود. طی بررسی‌های کارشناسان گمرک، مشخص می‌شود که بر اساس شرایط و ضوابط کالای مورد نظر در کدام یک از ۳ مسیر سبز، زرد و قرمز قرار می‌گیرد. اظهارنامه‌های گمرکی پس از طی مراحل و ارزیابی‌ها هر یک از مسیرهای گمرکی دارای شماره ارزیابی می‌شوند که تخصیص این عدد به اظهارنامه گمرکی به منزله پایان تشریفات گمرکی تلقی می‌گردد و پس از آن دایره صندوق و صدور پروانه، اقدام به صادر کردن پروانه می‌نماید.
 
حال به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: برای سهولت کار گمرک علاوه بر مسیر سبز، مسیر آبی هم ایجاد شود.
 
جلسه وزیر اقتصاد و معاونان وی با معاون اول رئیس جمهور در محل این وزارتخانه برگزار شد که بخشی از این جلسه به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

در این جلسه فرهاد دژپسند در گزارشی که به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌کرد، گفت:
در گمرک همان گونه که گزارش دادیم امروز 58 درصد از فعالان در مسیر و کریدور سبز گمرک قرار دارند و اگر کریدور آبی هم فعال شود، نظارت‌های مضر در گمرک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برمی‌داریم و گمرک باید هوشمند شود.
 

ارزش دارایی دولت 7میلیون میلیارد تومان! 

 
وزیر امور اقتصادی و دارایی هم چنین در مورد مولدسازی دارایی‌های دولت این گونه عنوان کرد: بر اساس گزارشی که آقای اکرمی مسؤول خزانه‌داری در آبان 97 ارائه کرد، دارایی‌های دولت 7 میلیون میلیارد تومان برآورد شده بود که البته نمی‌توان همه این دارایی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارزیابی کرد، اما اگر تنها 20 درصد از دارایی‌های دولت ارزیابی شود و در چرخه اقتصاد قرار گیرد، باعث رونق می‌شود. امروز بیش از 2 هزار و 800 هزار میلیارد تومان شرکت دولتی ارزیابی شده و به روز شده در کشور داریم که قابلیت واگذاری دارند. اگر 20 درصد مازاد دارایی‌های دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عرضه کنیم، مانند دارایی‌های پروژه امید شهر می‌توان رونق ایجاد کرد.

دژپسند هم چنین گفت: از بازدید دارایی‌های دولتی در شهرهای مختلف واقعا سر آدم دود می‌کشد، دارایی‌های زیادی وجود دارند که راکد مانده‌اند. وقتی به فلان دستگاه اجرایی می‌گوییم چرا این دارایی‌ها راکد مانده‌اند، می‌گویند بعدا طرح توسعه اجرا می‌کنیم؛ مثلاً در مشهد زمین قابل توجهی بود که وقتی پرسیدیم گفتند می‌خواهیم بعدا طرح توسعه اجرا کنیم؛ بنابراین چسبندگی به مال و اموال و دارایی مربوط به یک دستگاه نیست، همه گرفتار شده‌ایم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: