April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۹۴۰
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
0
امروز با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا، ارزش شاخص بورس در آسیا کاهش پیدا کرد.

بورس آسیا ریزش کرد

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از آسوشیتدپرس، با توجه به گسترش ویروس کرونا در جهان و افزایش مرگ و میر و تعطیلی گسترده کسب و کارها در سراسر جهان، فعالان اقتصادی در انتظار یک رکود عظیم در سال 2020 هستند. اما با تزریق بسته های حمایتی توسط بانک های مرکزی جهان به بازار اقتصاد باعث شده است که بورس های جهانی جهش اندکی را در چند روز اخیر به خود ببینند.

هرندی فردریک، تحلیلگر بازار در موسسه 'شاب سنتر فور فتیننشیال ریسرچ' گفت: امید تازه‌ای وارد بازارها شده است. این ویروس تنها چیزی است که اکنون به آن توجه می کنیم و چیز دیگری برای بازارها فعلا اهمیت ندارد.

 

 


در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۳۹ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۹۴۹.۷۶ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۳.۰۶ درصد افزایش تا سطح ۲۸۴۶.۰۶ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۳.۹۵ درصدی در سطح ۸۵۱۵.۷۴ واحدی بسته شد.


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۴۵ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۵۵۰.۴۹ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۷۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۲۶۱.۰۱ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افت ۰.۶۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۸۰۱.۲۶ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۸ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۵۴۶۶.۷۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.


با توجه به محدود بودن ابزارهای در اختیار بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی کشورهای اروپایی با کاهشی محسوس همراه شود. بانک مرکزی اروپا که پیش از این به دلیل نداشتن حضور پررنگ در بازارها با انتقادات شدیدی مواجه شده بود، به زودی از اقدامات محرک خود رونمایی خواهد کرد. 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۸۸ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۹۱.۳۱ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۲۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۰ هزار و ۶۹۶.۵۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۳۸ درصدی در سطح ۴۵۲۳.۹۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۵۴ درصد بالا رفت و به ۷۱۰۸.۶۰ واحد رسید.

کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول هشدار داده است که جهان با بحرانی بدتر از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ روبرو است و دولت ها باید در مقطع فعلی اعتبارات لازم برای سرپا نگه داشتن کسب و کارها را فراهم کنند. صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال بیشتر کشورهای جهان تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها منفی شود. به گفته صندوق بین المللی پول، متوسط رشد اقتصادی امسال جهان منفی سه درصد خواهد بود که بسیار پایین تر از متوسط رشد ۳.۳ درصدی پیش بینی شده در زمان قبل کرونا است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: