May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
درآمدزایی از فعالیت های غیراصلی؛
کد خبر: ۳۲۹۰۷۶
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
0
در حالی شاهد جهش درآمدزایی و سودآوری «تأمین سرمایه نوین» در سال ۹۸ هستیم که اغلب درآمد‌ها مربوط به سود بانکی و سود اوراق مشارکت می‌شود؛ نه فعالیت‌های تأمین مالی.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «تأمین سرمایه نوین» صورت های مالی دوره 12 ماهه سال 98 را منتشر کرد که بر اساس آن، مشخص شود سود هر سهم تحقق یافته با رشد 79 درصدی نسبت به سال 97 به رقم 776 ريال رسیده است.

در سال98، جمع کل درآمدهای عملیاتی شرکت بالغ بر 7 هزار و 811 میلیارد ريال بود و 76 درصد رشد نشان داد. نکته جالب توجه این است که از این میزان 2 هزار و 148 میلیارد ريال فقط سود سپرده های بانکی است. به عبارتی، 27 درصد از کل درآمدهای «تنوین» از درگاه بانک ها حاصل شده؛ نه از فعالیت اصلی شرکت که تأمین سرمایه است.

علاوه بر این، 502 میلیارد ريال نیز درآمد حاصل از سرمايه گذاري در اوراق مشارکت بود که این مورد در کنار سایر موارد دیگر بیانگر آن است که «تنوین» به دنبال سرمایه گذاری های بدون ریسک همچون سود بانکی و اوراق مشارکت رفته و حاضر به قبول ریسک جهت کسب بازدهی بیشتر نشده است.

با وجود این که مبلغ درآمدهای عملیاتی افزایش 76 درصدی داشته، جریان ‌خالص ‌ورود‌ ‌نقد حاصل از فعالیت‌های ‌عملیاتی تنها 14 درصد رشد به خود دیده است.

در مجموع، سود خالص و سود انباشته سال 98 «تنوین» به رقم 6 هزار و 981 میلیارد ريال رسید.

«تنوین» میل به ریسک ندارد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: