April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۲۴۷
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱
0
کانادا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشورش شرایط سرمایه گذاری خارجی را سخت تر خواهد کرد.

دولت کانادا شرایط سرمایه گذاری را سخت تر کرد

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از گلوب اند میل، دولت کانادا تصمیم گرفته است با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و هم چنین تحت کنترل درآمدن سهام شرکت های این کشور توسط خارجیان، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در حوزه سرمایه گذاری خارجی وضع کند.

بخشی از این محدودیت‌ها مربوط به بخش بهداشت و درمان خواهد شد تا از حفظ سلامتی شهروندان اطمینان حاصل شود.

تا پیش از این، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کانادا فقط مربوط به شرکت های دولتی یا شرکت های خصوصی پیمانکار در پروژه های دولتی بود اما دولت قصد دارد محدودیت‌ها را به تمامی شرکت ها صرف نظر از ارزش بازار آن ها گسترش دهد.

پیش از این، برخی از دیگر کشورها نظیر فرانسه، اسپانیا، آلمان و استرالیا با هدف مقابله با شیوع بیشتر کرونا و کنترل بیشتر اتباع خارجی روی شرکت ها تصمیم گرفته بودند محدودیت های بیشتری برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر بگیرند.

ناتالی رافول، مشاور حقوق تجارت در موسسه "بریتون رافول" گفت: وابسته بودن به جریان سرمایه ای از خارج کشور در زمان همه‌گیری هایی مثل کرونا باعث افزایش تلاطمات در بازارهای مالی می شود و برای همین منظور باید وابستگی خود به خارج کشور را در زمینه کالاهای اساسی کاهش دهیم. به نظرم این تصمیم بسیار خوبی است و امیدوارم تنها محدود به زمان مقابله با کووید-۱۹ نباشد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: