April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تغییر سیاست ها با رشد سهام؛
کد خبر: ۳۲۹۳۶۹
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
0
«اعتلا» که شرایط بازار سرمایه را بهتر از سایر بازارها می بیند، تمام سرمایه خود را خرج خرید سهام از بورس کرده و تاکنون از فروش برخی سهم ها سود مناسبی کسب کرده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمايه گذاري اعتلاء البرز» در فصل اول سال مالی منتهی به آذر 99 توانست برای هر سهم 505 ريال سود بسازد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد جالب توجه 83 درصدی را نشان می دهد.
با توجه به زمان برگزاری مجامع، عمده درآمد شرکت در سه ماهه دوم و سوم سال مالی شناسایی می شود.
در فصل زمستان 98 «اعتلا» از رشد بازار سرمایه و افزایش قیمت سهم ها استفاده کرد و با فروش یک هزار و 126 میلیارد ريال سهم، سود 411 میلیارد ريالی کسب کرد. در مقابل، در همین مدت، یک هزار و 163 میلیارد ريال سهم خریداری کرد و بیش از همه، نقدینگی خود را صرف خرید «وبملت» کرد.

بیشتر بخوانید:

 

این شرکت تمام سرمایه خود را در شرکت های بورسی خرج کرده و هیچ شرکتی در پرتفوی غیربورسی مشاهده نمی شود و صرفا رقمی در حدود 10 میلیارد ريال به صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله اختصاص داده است.
بهای تمام شده سبد سهام بورسی بیش از یک هزار و 972 میلیارد ريال است که ارزش روز آن بالغ بر 5 هزار و 470 میلیارد ريال تخمین زده می شود.
در پرتفوی بورسی، «داروسازی سبحان» بیشترین سهم را دارد و پس از آن، بیشترین سرمایه صرف خرید سهام «پالایش نفت تبریز» و «بانک ملت» شده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: