April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده مطرح کرد:
کد خبر: ۳۲۹۳۹۸
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
0
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: کاهش نرخ سودبانکی به نفع بازار سرمایه و در نهایت به نفع سهامداران است.

کاهش نرخ سود بانکی به نفع بازار سرمایه

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، طی سه روز گذشته خبری مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی منتشر شد که تاکنون تایید و یا تکذیب کاملا رسمی این خبر از سوی بانک مرکزی دریافت نشده است.

احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با خبرنگار پول نیوز و در این خصوص بیان داشت: کاهش سود سپرده بانکی به نفع بازار سرمایه است چراکه باعث افزایش P/E  (نسبت قیمت به درآمد) تحلیلی بازار شده و هر مقداری که نرخ سود سپرده کاهش پیدا کند در مقابل P/E  افزایش پیدا می کند. برای مثال: فرض کنیم P/E  تحلیلی بازار قبل از این کاهش 7 بود درحال حاضر می توان 2 واحد P/E   اضافه کرده و آن را تا عدد 9 رساند.

وی ادامه داد: با افزایش P/E  میزان قیمت شاخص یا قیمت سهم ها به همان نسبت افزایش پیدا می کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند این روزهای بازار اظهار داشت: روند صعودی بازار خوب است و از ابتدای سال 98 تا کنون همین گونه بوده. با هر افزایش 10 الی 15 درصدی شاخص یک الی دو روز منفی و یا استراحت (اصلاح) داریم و بعد از آن یک الی دو روز بازار به تعادل در نهایت به روند صعودی خود می رسد.

اشتیاقی تاکید کرد: با کاهش نرخ سود بانکی این افزایش شاخص منطقی است و تا یک الی دو روز آینده این روند حفظ می شود اما؛ تمام رشد بازار به واسطه کاهش نرخ سود بانکی نیست.

وی خاطر نشان کرد: جریان نقدینگی یکی از مهم ترین عوامل رشد بازار است و باتوجه به کاهش سود بانکی این جریان افرایش می یابد و دولت باید با برنامه و سیاست های جدید مثل عرضه صندوق های ETF و عرضه ها اولیه جدید باعث ایجاد روند معمول در بازار سرمایه شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه نیم نگاهی به دلار نیمایی دارد که افزایش تدریجی قیمت این ارز باعث رشد بازار می شود پس می توان گفت بازار از دولحاظ ارزندگی خود را حفظ می کند یک کاهش نرخ سود بانکی و دوم افزایش نرخ دلار نیمایی که اگر این افزایش و کاهش به صورت تدریجی باشد هیج گونه حبابی در بازار ایجاد نمی شود و سهام به ارزش ذاتی خود می رسند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده تاکید کرد: اغلب مردم با بازار سرمایه آشنایی ندارند و تنها راهکار خرید صندوق های ETF و با درآمد ثابت است.

اشتیاقی در نهایت گفت: کاهش سود نرخ بانکی به نفع بازار سرمایه تمام می شود و می تواند پول ها را از سپرده بانکی به سمت بازار سرمایه سوق دهد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: